18:05 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سویا

بی توجهی به هشدارها مشکوک است؛ شاید برخی به دنبال واردات مرغ هستند!
نماد برتر- دبیر انجمن جوجه یکروزه یکی از عوامل تاثیرگذار در گرانی گوشت مرغ در روزهای اخیر را بی توجهی برخی از دستگاههای کارگروه تنظیم بازار به مشکلات صنعت پرورش مرغ مادر دانست.
افزایش قیمت روغن متاثر از قیمت جهانی آن بوده است
نماد برتر- معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت گفت: تصویب حداکثر افزایش قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته‌بندی های مختلف در ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت روغن خام و سایر هزینه‌ها از جمله ملزومات بسته بندی و ورق و همچنین افزایش قیمت جهانی انواع روغن (مورد تایید کمیته ارزی) بوده است.
توزیع ۵۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در تهران
نماد برتر- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش می یابد از توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان و ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان در تهران خبر داد.
قیمت محصولات شرکت آماده عرضه اولیه ۸ تا ۱۹ درصد افزایش یافت
نماد برتر- صنعت غذایی کورش که آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام در بورس است از دریافت مجوز افزایش ۸ تا ۱۹ درصدی انواع روغن ، نهاده های دامی و روغن خام خبر داد.
قیمت محصولات لبنی قبل از تعیین نرخ شیرخام محاسبه نمی شود
نماد برتر- سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در واکنش به صحبت های اخیر معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اعلام زودهنگام قیمت مصوب شیرخام توضیحاتی ارائه داد.
روغن خوراکی۱۰ تا ۱۳ درصد گران شد / علت : افزایش قیمت جهانی
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار اعلام کرد قیمت انواع روغن به دلیل افزایش قیمت جهانی در بسته بندی پت و سایر بسته بندی ها ۱۰ و ۱۳ درصد گران شد .
قیمت روغن ۱۳ درصد افزایش می‌یابد
نماد برتر- طبق جدیدترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته بندی پت ۱۰ درصد و سایر انواع بسته بندی‌ها ۱۳ درصد افزایش می‌یابد و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت احجام و بسته بندی‌های مختلف روغن را محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کند.
قیمت جدید خوراک دام و طیور اعلام شد
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار قیمت جدید نهاده‌ها در مبادی ورودی کشور را اعلام کرد.
چگونه مرغ تک نرخی می شود؟
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی تک نرخی شدن مرغ در بازار را منوط به تک نرخی شدن نهاده های دام و طیور و تامین کامل نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری در یک دوره تولید دانست.
مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می کنند
نماد برتر- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۵ هزار تومان است در حالی که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۲ هزارتومان تعیین شده، گفت: این اختلاف قیمت ٣٠٠٠ تومانی باعث شده که مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
افزایش قیمت شیرخام به کیلویی ۴۱۵۰ تومان
نمادبرتر- رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از افزایش قیمت شیرخام خبر داد.
کد تخصیص ارز واردات نهاده‌های دام و طیور باطل می‌شود
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده های دام و طیور که تخصیص و تامین ارز آنها انجام ولی اقدام موثر و به موقع توسط واردکنندگان انجام نشده و کالا وارد کشور نشده است، مقرر کرد که کد تخصیص ارز آن‌ها ابطال و کد به وارد کنندگان واجد شرایط واگذار شود.
ترخیص ۹۰ درصدی کالای اساسی مشروط شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ترخیص کالاهای اساسی تا سقف ۹۰ درصد بدون الزام به ارائه‌ی کد رهگیری بانک با اخذ تعهد از صاحب کالا برای عرضه در چارچوب تعیین شده و با نرخ مصوب انجام می شود.
بایدن چه خوابی برای نفت شیل دیده است؟
نماد برتر- پیروزی بایدن ممکن است باعث تغییراتی در بخش انرژی آمریکا در سالهای آینده شود با این حال رییس جمهور منتخب با توجه به این حقیقت که اکثریت سنا هنوز نامعلوم مانده، ممکن است فضای مانور محدودی داشته باشد.
آخرین وضعیت روغن و کالاهای اساسی در بنادر
نماد برتر- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ مشکلی در زمینه کالاهای اساسی در بنادر وجود ندارد و هم اکنون موجودی روغن خام در مخازن بنادر و در حال تخلیه کشتی‌ها به بیش از ۴۹۵ هزار تن می‌رسد.