00:59 | چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رگولاتوری

بایدن چه خوابی برای نفت شیل دیده است؟
نماد برتر- پیروزی بایدن ممکن است باعث تغییراتی در بخش انرژی آمریکا در سالهای آینده شود با این حال رییس جمهور منتخب با توجه به این حقیقت که اکثریت سنا هنوز نامعلوم مانده، ممکن است فضای مانور محدودی داشته باشد.
ضریب‌ نفوذ پهن‌باند سیار به ۹۱ درصد رسید
نماد برتر- بر اساس آمار رگولاتوری، ضریب‌ نفوذ پهن‌باند سیار به ۹۱.۰۷ درصد و تعداد اشتراک‌های پهن‌باند سیار به ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراک در سال 1399 رسیده است.
موافقت هند با توسعه سرویس پرداخت واتس‌اپ
نماد برتر- هند با توسعه سرویس پرداخت پول پیام رسان واتس‌اپ در این کشور موافقت کرد.
تعرفه خدمات ابلاغ‌شده دستگاه‌ها به دفاتر پیشخوان منتشر شد
نماد برتر- مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات از تعیین تعرفه ۲۵۰ خدمت دستگاههای اجرایی و ابلاغ آن به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی خبر داد.
آخرین آمار از دامنه‌های ثبت‌شده فارسی
نماد برتر- از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۳۹ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ی فارسی، پسوند ir با بیش از یک میلیون و ۱۹۱ هزار دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد.
پوشش تلفن همراه داخل ساختمان جزو تعهدات اپراتورهاست
نماد برتر- به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، اپراتورها در پروانه خود متعهد شدند که تمام شهر را از نظر آنتن تلفن همراه پوشش بدهند و این تعهد داخل ساختمان‌ها، پارک‌ها و پاساژهای متعارف را در بر می‌گیرد.
رتبه‌بندی سه اپراتور تلفن همراه اعلام شد / "همراه" با بیشترین سهم در صدر
نماد برتر- طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشترین رشد سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه تا پایان شهریور به نسبت خرداد با ۰.۱۸ درصد رشد متعلق به همراه اول است.
افزایش سرعت سایت‌ها با دامنه ir با انجام تست پایداری
نماد برتر- تست پایداری سیستم DNS دامنه داخلی ir. برگزار شد و با انجام این تست و انتقال دامین‌های داخلی، پایداری شبکه بیشتر شده و سرعت بازگشایی سایت‌هایی که روی دامنه ir. هستند، بالاتر می‌رود.
افزایش ۴۸ درصدی تلفن‌های همراه ترخیص ‌شده
نماد برتر- مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال با بیان اینکه ۹۲ درصد از گوشی‌های تلفن همراه از طریق پایانه‌های گمرکی این منطقه به کشور وارد می‌شود، گفت: تعداد تلفن‌های همراه ترخیص‌شده در شش ماه ابتدای سال جاری با رشد ۴۸ درصدی نسبت به بازه زمانی سال گذشته، به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است.
زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی تکمیل می‌شود
نماد برتر- تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای تسهیل و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی به امضا رسید.
محاسبه اینترنت آزاد بدون اطلاع‌رسانی، خلاف قانون است
نماد برتر- یکی از مشکلات کاربران تلفن‌های همراه که بار مالی زیادی به آنها تحمیل می‌کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، از این رو امکان غیرفعال‌سازی مصرف اینترنت با تعرفه آزاد فراهم شده و محاسبه اینترنت با نرخ آزاد بدون اطلاع مشترک نیز خلاف قانون است.
بیش از ۳۳۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت قطع‌شد
نماد برتر- آخرین آمار تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی، حاکی از مسدود شدن ۳۳۰ هزار و ۲۴۵ خط شخصی توسط رگولاتوری تا پایان تابستان است.
تغییر در پروانه انتقال فناوری بی‌سیم ثابت برای برخورداری از باند فرکانسی ۳۵۰۰
نماد برتر- به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قابلیت ترابردپذیری و تحرک‌پذیری به پروانه انتقال داده مبتنی‌بر فناوری بی‌سیم ثابت اضافه شده است تا دارندگان پروانه بتوانند از باند فرکانسی ۳۵۰۰ -که تا دوسال آینده به‌عنوان فرکانس نسل پنجم موبایل قابل بهره‌برداری خواهد بود- استفاده کنند.
کاهش تداخلات مرزی در باندهای فرکانسی پایین با مبادله سیم‌کارت
نماد برتر- مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی بین‌المللی رگولاتوری از توافق برای مبادله سیم‌کارت اپراتورهای تلفن همراه در سه کشور ایران، عمان و امارات با هدف تسهیل اندازه‌گیری‌ها برای از بین بردن تداخلات مرزی در باندهای فرکانسی پایین خبر داد.
چرا و چگونه پذیرش و عرضه اولیه سهام ایرانسل در بورس منتفی شد؟
نماد برتر- مدیران اپراتور دوم درحالی معتقدند مهلت عرضه سهام ایرانسل در بورس سال ۸۸ پایان یافته که چند و چون روند این ماجرا و علت منتفی شدن پذیرش آن مورد بررسی قرار گرفت.