09:05 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رجیستری

ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به گمرکات ابلاغ نشده است
نماد برتر- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه اداره کل مقررات صادرات و واردات، هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو نداشته است، گفت: منتظر اعلام نظر نهایی کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.
قیمت موبایل های اپل سر به فلک کشید +جدول
نماد برتر- شرکت اپل همواره تمرکز خود را بر عرضه مدل‌های محدود، اما باکیفیت گذاشته و این روند تاکنون جواب داده است.
آدرس‌ سایت‌های کلاهبردار را گزارش دهید
نماد برتر- به گفته مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، درصورت مواجهه با سایت‌های کلاهبردار، آدرس URL سایت را در بخش گزارش‌های مردمی پلیس فتا ثبت کنید تا درصورت بررسی و اطمینان از کلاهبردار بودن آن وب‌سایت، از دسترس خارج شود.
پیامک‌های واریزی که برای کلاهبرداری می‌آیند
نماد برتر- پس از صفحات «فیشینگ» و پیامک‌هایی که با موضوع روز یا به نام یک سامانه می‌رسیدند، در نوعی از کلاهبرداری پیامک‌هایی در شمایل یک پیام واریز مبلغی پول به حساب شما ظاهر می‌شود.
علت رد پیشنهادهای صنف ICT چیست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات می‌گوید بازنگری آئین‌نامه تائید نمونه تجهیزات حوزه ICT با دریافت نظرات بخش خصوصی انجام شده اما بخش خصوصی معتقد است آیین‌نامه‌ جدید نه‌تنها تفاوت چندانی با آیین‌نامه‌ قبلی ندارد، بلکه نظرات بخش خصوصی هم در آن اعمال نشده و رگولاتوری هم دلیل خود را برای رد این نظرها و پیشنهادها اعلام نمی‌کند.
اگر گوشی‌تان با رجیستری قطع شده، بخوانید
پایگاه خبری راد: در صورتی که با وجود انجام فرآیندهای مربوط به رجیستری و یا ناآگاهی از این فرآیندها، پیامکی مبنی بر قطع سرویس در اپراتورهای همراه دریافت کرده‌ یا ارتباط شما قطع شده‌ است، مشکل خود را با سامانه‌ همتا مطرح و موضوع را پیگیری کنید.
حالت‌های مختلف نتیجه استعلام اصالت گوشی
پایگاه خبری راد: خریدارانی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند، باید با مراجعه به سامانه‌ی همتا، اصالت دستگاه را استعلام کنند.
عواقب قطع گوشی‌های فعال‌نشده برعهده خریدار است
پایگاه خبری راد: هنگام خرید دستگاه با قابلیت نصب سیم‌کارت، حتما آن را در حضور فروشنده برای سیم‌کارت خود فعال‌ کنید، زیرا در غیر این صورت، آنتن دستگاه پس از مدتی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار خواهد بود.
تا اطلاع ثانوی واردات گوشی مسافری بلامانع ماند
پایگاه خبری راد: با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد ثبت تلفن همراه در قالب گوشی مسافری با کد ملی عمری نداشته باشد این روال تا اطلاع ثانوی تمدید شد.
چرا قیمت گوشی به ثبات نمی رسد؟!
پایگاه خبری راد: اگر افزایش نرخ ارز را مهم‌ترین عامل گرانی کالاها بدانیم که طی یک سال گذشته عاملی اجتناب‌ناپذیر بوده، اما عوامل دیگری مانند سودجویی برخی فروشندگان از اسم رجیستری و یک بام و دو هوای واردات گوشی و مشکلات واردکنندگان و اختلال‌های چندباره در سامانه همتا، افزایش قیمت گوشی را پررنگ‌تر کرده و سریال گرانی این کالا هنوز هم ادامه دارد.
رجیستری موبایل مسافری لغو نمی‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری از اول خردادماه لغو نخواهد شد بلکه تنها برای مسافران واقعی قابل اجرا و ثبت است چرا که نمی‌خواهیم بستری برای قاچاق گوشی تلفن همراه حتی به صورت قانونی باز شود.
بازی همتا با قیمت گوشی
پایگاه خبری راد: بی‌ثباتی در فعالیت سامانه‌ی همتا موجب بی‌ثباتی در بازار گوشی هم شد و حتی اگر روزی قیمت این کالا به دلیل افزایش نرخ ارز بالا نرود، شایعات مربوط به سامانه‌ی همتا، تب گرانی را تندتر می‌کند.
تلفن همراه مسافری یک ماه دیگر مهلت گرفت
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه با بیان اینکه نیاز بازار از طریق کالای مسافری تأمین می‌شود، گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سامانه رجیستری برای واردات و ثبت تلفن همراه مسافری باز است.
موبایلی هم اگر باشد خریداری نیست!
پایگاه خبری راد: اگرچه مشکلات واردات گوشی، رجیستری و مانند آن در ماه‌های اخیر گریبان‌گیر خریداران موبایل شده، اما به نظر می‌رسد حتی اگر آخرین مدل‌های گوشی هم در بازار موجود باشد، شرایط اقتصادی، تقاضای خرید را کم کرده است.
علت خطای استعلام IMEI از سامانه همتا چیست؟
پایگاه خبری راد: طاهایی که در صورت استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا دریافت می‌کنید، می‌تواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد که برای هریک از این خطاها راهکارهایی وجود دارد.