08:54 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دورکاری

رنج مضاعف کمبود گوشی برای آموزش آنلاین دانش‌آموزان
نماد برتر- اگر در سال‌های گذشته، سبد خرید خانوار برای سال تحصیلی، به لوازم تحریر اختصاص می‌یافت، شیوع کرونا شرایط امسال را به نحوی رقم زد که هر خانواده به ابزار الکترونیک هوشمند برای آموزش آنلاین نیاز داشت و این موضوع تقاضا برای ابزارهای سیم‌کارت‌خور از جمله گوشی را افزایش داد.
ترس کسب‌وکارها از عاقبت تجارتشان، مانع نوآوری و توسعه است
نماد برتر- عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای میگوید وجود برخی کج‌فهمی‌ها از تحریم و تورم برای شرکت‌های استارت‌آپی کشنده‌تر است و ما با قوانین و مقررات، جلوی رشد و توسعه کسب‌وکارها را می‌گیریم. عدم شناخت روی مسائل استارت‌آپ‌ها نیز باعث می‌شود برخی احکام و قوانینی که برای مجموعه‌های استارت‌آپی و پلتفرم‌های اینترنتی صادر می‌شود، با ماهیت و ذات این کسب‌وکارها همخوانی نداشته باشد.
تقاضا برای نفت اوپک کمتر می‌شود
نماد برتر- اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد روند احیای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و تجدید قرنطینه ها، کندتر از تصور قبلی خواهد بود.
رسالت اپراتور دیجیتال، باز کردن فضا برای ایده‌هاست
نماد برتر- مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل»، یکی از رسالت‌های ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران را «باز کردن فضا برای ایده‌های نو» دانست و با اشاره به تجربۀ موفق ایرانسل در سرمایه‌گذاری روی شرکت اسنپ گفت: امیدواریم بتوانیم به شکل‌گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کنیم.
رکورد صادرات چین با سریعترین رشد ۱۹ ماه گذشته شکسته شد
نماد برتر- صادرات چین طی ماه گذشته با افزایش ۱۱.۴ درصدی به ۲۳۷ میلیارد دلار رسید که سریعترین رشد ۱۹ ماه گذشته محسوب می شود.
خدمات فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا در ایران
نماد برتر- ارائه اینترنت رایگان اپراتورهای ثابت، اینترنت رایگان برای معلمان و اساتید دانشگاهی، رایگان شدن شبکه شاد برای دانش‌آموزان، ثبت‌نام آنلاین سیم‌کارت اپراتورها نقش استارت آپ‌ها در کنترل و مهار ویروس و جلوگیری از مسافرت مبتلایان به کرونا، از اقداماتی است که با بهره‌گیری از امکانات ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا انجام شده است.
خروج نیروهای خبره، بزرگ‌ترین ضربه را به کسب‌وکارها می‌زند
نماد برتر- رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به مشکل خروج نخبگان از کشور و کمبود نیروهای خبره در اکثر کسب‌وکارها، گفت: بزرگ‌ترین دارایی شرکت‌های فناوری اطلاعات نیروهایشان هستند و خروج آنها، بزرگ‌ترین ضربه را به این کسب‌وکارها می‌زند و تا زمانی که در وضعیت کلان حاکمیتی و اقتصادی کشور تغییری رخ ندهد، صنف به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد و این موضوع می‌تواند در میان‌مدت ضربات جبران‌ناپذیری نه فقط به حوزه کسب‌وکارهای آنلاین که به کل کشور بزند.
احتمال تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری و ممنوعیت تردد یک ماهه استان ها
احتمال تعطیلی یک ماهه کسب و کارهای غیرضروری مراکز استان ها از ساعت ۱۸ هر روز و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد به جلسه شنبه ستاد ملی کرونا موکول شد .
خودتحریمی‌ معضل کسب‌وکارهاست
نماد برتر- رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با انتقاد از نگاه لوکس به حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی گفت: ما تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم و از طرف دیگر مجموعه قوانین و مقررات در داخل کشور هم به شکل خودتحریمی عمل می‌کند و اینها موانعی است که باید برداشته شود.
ممنوعیت فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه
نماد برتر- تحت تدابیر قرنطینه ملی برای مهار شیوع ویروس کرونا، فروش کالاهای غیرضروری در سوپرمارکت‌های فرانسه از روز سه شنبه ممنوع می‌شود.
پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران امروز با حضور دو وزیر بررسی می‌شود
نماد برتر- استاندار تهران گفت: پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت به دلیل افزایش شیوع کرونا امروز با حضور وزرای بهداشت و کشور بررسی می‌شود.
راه‌حل‌های امنیتی برای شرکت‌هایی که دورکاری می‌کنند
نماد برتر-شیوع کرونا، دورکاری را در میان سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان افزایش داد و این در حالی است که همچنان بسیاری از شرکت‌ها روش‌های امنیتی درستی برای مقابله با باج‌افزارها و بدافزارها ندارند، هرچند نشانه‌هایی از پیشرفت وجود دارد، زیرا اکنون برخی سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای از راه‌حل‌های مبتنی بر ابر مدرن نسبت به راه‌حل‌های قدیمی منسوخ پیروی می‌کنند.
افزایش تقاضای خرید اجناس الکترونیکی دست دوم
نماد برتر- رئیس اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری مشهد گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و وابستگی شدید به اقلام الکترونیکی اعم از رایانه، لپ‌تاپ، تبلت و... و با توجه به این‌ موضوع که این اقلام در حال حاضر در سبد خانوار قرار گرفته و به ‌نوعی جزو اقلام اساسی محسوب می‌شود، تقاضای خرید برای جنس دست دوم افزایش یافته ‌است.
تبعیض در دورکاری نیروهای شرکتی قابل پذیرش نیست
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار هرگونه تبعیض در اجرای مقررات دورکاری ایام کرونا در خصوص نیروهای شرکتی را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: کارکنان قراردادی و شرکتی در ادارات و سازمانها نباید در بخشنامه های مربوط به دورکاری ایام کرونا نادیده گرفته شوند و بین آنها و نیروهای رسمی تبعیض و تفاوت قایل شد.
رشد قابل توجه سه متغیر "سیستم" در نیمه نخست سال
نماد برتر- شرکت همکاران سیستم با انتشار گزارش عملکرد نیمه نخست سال جاری با رشد ۵۸، ۱۰۲ و ۱۶۹ درصدی درآمدهای عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص نسبت به مدت مشابه قبل همراه شد.