09:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خداحافظی

تهدید تجهیزات فرسوده نفتی و توانمندی ایران برای نوسازی
پایگاه خبری راد: بخشی از صنعت نفت ایران دارای تجهیزات قدیمی است و فرسودگی در بخشی از تأسیسات و تجهیزات آن، به‌ویژه در تأسیسات نفت و پتروشیمی در نقاط مختلف به تهدیدی تبدیل شده است. موضوعی که بارها وزیر نفت به آن اشاره داشته اما رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، برروی این موضوع مهر تایید نزده و بر این باور است که تنها در حوزه تکنولوژی با مشکلاتی مواجهیم.
با آی‌تونز اپل خداحافظی کنید
پایگاه خبری راد: اپل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد سرویس آی‌تونز (iTunes) خود را ظرف یک هفته آینده تعطیل کند.
با یک پیامک با قبض کاغذی برق خداحافظی کنید
پایگاه خبری راد: دولت قصد دارد با حرکت مهره قبوض کاغذی به سمت الکترونیکی کردن، قدم بزرگی در صرفه جویی در هزینه‌ها بردارد. این مهم که با همکاری مردم محقق می‌شود ۱,۴۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه دارد و مشترکین می‌توانند با ارسال یک پیامک از صدور قبض کاغذی برق جلوگیری کنند.
گوگل پلی‌استور جایگزین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که هواوی از چندی پیش سعی داشته که یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی برای توسعه و ارائه اپلیکیشن برای محصولات خود طراحی کند که جایگزین گوگل پلی استور شود.
خداحافظی اجباری هواوی از اندروید!
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه شرکت چینی هواوی روز پنج شنبه در فهرست سیاه تجارت با آمریکا قرار گرفت، حالا گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد ادامه همکاری و فعالیت خود را با این غول تکنولوژی بزرگ خاتمه بخشد.
شروط بازنشستگی قدیمی‌ترها!
پایگاه خبری راد: درحالی که از یک سو ۱۰ درصد نیروگاه‌های حرارتی ایران پا به سن گذاشته و دهه ۴۰،۵۰ و ۶۰ عمر خود را سپری می‌کنند و از سوی دیگر طی سه سال گذشته، ۲۰ هزار واحد جدید کلنگ‌زنی شده که قرار است به تدریج در طول برنامه ششم و هفتم توسعه وارد مدار تولید برق شوند، وزارت نیرو به دلایل مختلف، هم‌چنان برنامه‌ای برای بازنشسته کردن واحدهای قدیمی ندارد.
نیامدن دلارهای صادراتی تقصیر نیماست!
پایگاه خبری راد: باتوجه به اینکه ۷۵ درصد از درآمد صادراتی به کشور بازنگشته است، یک کارشناس بازار سرمایه، مهمترین دلیل آن را تفاوت نرخ ارز در سامانه نیما با نرخ ارز در بازار آزاد دانست و گفت: نزدیک شدن این دو قیمت به هم، می‌تواند این رانت را از بین ببرد و معاملات بازار سرمایه را متأثر کند.
بخش موبایل سونی تعطیل می‌شود؟
پایگاه خبری راد: گزارش مالی سونی از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می‌دهد که این شرکت از حداقل پیش بینی‌های صورت پذیرفته نیز کمتر فروخته است که به نظر می‌رسد بخش موبایل این شرکت ژاپنی را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد.
خداحافظی برندهای موبایل از ایران
پایگاه خبری راد: فروشندگان علاءالدین می‌گویند نشان‌های تجاری بزرگ در حال بستن نمایندگی‌هایشان در ایران هستند.
از ردپای سانچی‌ و سقوطِ یاسوج تا افزایش قیمت‌ بلیت‌های مسافری
پایگاه خبری راد: در سال ۱۳۹۷ شاهد رشد قیمت بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما بودیم و علت سانحه سانچی و علت‌های احتمالی سقوط هواپیمای آسمان مشخص شد، هرچند در خصوص علت نهایی پرواز تهران-یاسوج کماکان ابهام وجود دارد!
مروری بر مهمترین رویدادهای بازار سرمایه در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: فعالان بازار سرمایه در سال ۱۳۹۷ شاهد ورود ابزارهای جدیدی در بازار از جمله آتی سبد سهام و اختیار معاملات و آتی زعفران بودند. امسال حد اعتباری کارگزاری‌ها کاهش یافت و نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد.
میانگین سن نیروگاه‌های ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۱۰ درصد نیروگاه‌ها در ایران، عمری بالای ۴۰ سال و ۶۱ درصد نیروگاه‌ها کمتر از ۲۰ سال سن دارند که طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت برق حرارتی، طی سه سال گذشته ۲۰ هزار واحد جدید کلنگ‌زنی شده که به تدریج در طول برنامه ششم و هفتم توسعه وارد مدار تولید برق می‌شود.
جای بازی و فعالیت‌های گروهی در مدارس بشدت خالی‌ است
پایگاه خبری راد: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین عامل اجرای موفق طرح بازی و یادگیری، معلم است گفت: هزار مدرسه در کشور شروع کننده طرح بازی و یادگیری هستند. البته در این چندماه مدارس بسیار دیگری نیز برای پیوستن به این طرح اعلام آمادگی کردند.
بالابودن هزینه گازرسانی به روستاهای اطراف سد امیرکبیر کرج
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت گاز البرز با اشاره به بالا بودن هزینه گازرسانی به روستاهای اطراف سد امیرکبیر گفت: هزینه گازرسانی به روستاهای بالای سد امیر کبیر بیش از 80 میلیارد تومان برآورد شده است.
دولت‌های خارجی با صادرکننده‌های‌ خود چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: اگر در نگاه نخست، افزایش قابل توجه نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی امسال جز نگرانی و دلهره اقتصادی چیزی به همراه نداشت، اما پس از بازگشت ثبات نسبی به بازار، بسیاری از تحیلگران اقتصادی از لزوم توجه به یک ظرفیت مهم سخن گفتند؛ ظرفیت صادراتی که می‌تواند تهدید افزایش نرخ ارز را به فرصت تبدیل کند.