12:48 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خاموشی

تهرانی ها امروز آماده قطعی۲ ساعته برق باشند+ جدول / احتمال قطعی مناطق شمالی و سردسیر
نماد برتر- شرکت توانیر از قطعی دو ساعته امروز برق تهرانی ها و احتمال قطعی مناطق شمالی و سردسیر به دلیل افزایش شدید مصرف گاز و برق و محدودیت در تأمین سوخت نیروگاه ها خبر داد.
قطعی گسترده برق در تهران و چند استان ایران / علت و توضیح توانیر
نماد برتر- کمبود سوخت نیروگاه ها منجر به قطعی برق دو و چند ساعته برق در چند منطقه تهران و برخی استان ها شد که با توضیح توانیر همراه بود .
کم مصرف ها چقدر پاداش گرفتند؟
نماد برتر- یکی از برنامه های دولت برای مدیریت مصرف برق اهدای پاداش به کم مصرف ها بود و آنطور که معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرده ۱۸۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خانگی کم ‌مصرف برق در سال جاری تعلق گرفت و این در حالیست که سال گذشته این میزان پاداش ۱۰۶ میلیارد تومان بوده است.
۹ نیروگاه جدید تا پایان امسال وارد مدار می‌شود
نماد برتر- وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برد اری از ۶ نیروگاه از ابتدای امسال تاکنون گفت: ۹ نیروگاه دیگر تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
افزایش ایمنی شبکه برق در شرایط بحران
نماد برتر- دور اول گسترده ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع برق کشور با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مواقع بروز بحران نخستین بار در کشور اجرا شد.
نیروگاه‌های حرارتی برای گذر از خاموشی چه خواهند کرد؟
نماد برتر- در روزهای آغازین سال ۱۳۹۰ ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی حدود ۵۴ هزار مگاوات بود که این رقم در حال حاضر با افزایش ۲۵ درصدی از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرده است. همچنین در اوایل دهه ۹۰ حداکثر نیاز مصرف حدود ۴۲ هزار مگاوات بود که این رقم تابستان امسال به بیش از ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد.
برنامه گذر از خاموشی ۱۴۰۰ اعلام شد
نماد برتر- مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین شرکت توانیر گفت: درحالیکه امسال کمتر از ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت بخش تولید افزوده شد، ۵۶۶۰ مگاوات از پیک را از طریق برنامه های مدیریت مصرف جبران کردیم و قادر هستیم با مقدار ۱۰ درصد از آنچه به بخش تولید در منابع و ساختار اختصاص داده میشود ، تابستان ۱۴۰۰ را به راحتی پشت سر بگذاریم.
مصرف مازوت نیروگاه‌های تهران به صفر رسیده است
نماد برتر- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران گفت: در حال حاضر هیچ یک از نیروگاه‌های حرارتی استان تهران از مازوت مصرف نمی‌کنند و سوخت اصلی آن‌ها توسط گاز طبیعی تامین می‌شود.
قلمروی «خوشگل»ها ۱۰ ساله شد!
نماد برتر- محبوب‌ترین اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس در جهان، از روزهای اولی که به عنوان یک فضای هنری بازیگوشانه ظهور کرد تا این اواخر با موج اینفلوئنسرها و استخرهای بادی، خوب و بد را در جامعه دگرگون کرده است.
۱۷ سال است خاموشی سراسری نداشته ایم
نماد برتر- مدیرعامل توانیر گفت: شبکه برق کشور توانسته به همکاری سازمان پدافند غیرعامل و همراهی متخصصان برق اطمیان و پایداری بالایی در تامین به موقع برق ایجاد کند. پایداری ایجاد شده به گونه ای بوده که در ۱۷ سال گذشته هیچ مشکل سراسری در تامین برق به وجود نیامده است.
شناسایی ۲۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز
نماد برتر- مدیر توزیع نیروی برق جنوب شهرستان کرج از شناسایی ۲۰ دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر) غیرمجاز به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در محدوده توزیع برق جنوب شهرستان کرج خبر داد.
حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا
نماد برتر- رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد پالایشگاه نفت آموای هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته که در آن از یک سلاح قدرتمند استفاده شده است اما این کشور ذخایر بنزین معادل مصرف ۲۰ روز دارد.
احداث پست‌های فوق توزیع در غرب تهران در دستور کار قرار دارد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به اجرای مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان تهران در شهرستان‌های غرب استان تهران با حضور ۴۸۰ نفر در قالب ۱۲۶ اکیپ عملیاتی در راستای افزایش تاب‌آوری و اصلاح شبکه‌های فرسوده، گفت: احداث پست‌های ۶۳ کیلوولت در شهریار، قدس و ملارد به منظور افزایش ظرفیت و بهره‌وری بیشتر در دستور کار است.
کاهش مدت زمان خاموشی‌ها با هوشمندسازی مراکز برق
نماد برتر- معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به تعویض کابل‌های خودنگهدار گفت: سال گذشته ۸۰۰۰ کیلومتر خودنگهدار جایگزین کابل‌های مسی شد و امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی ۱۴ هزار کیلومتر جایگزین خواهد شد.
تولید انرژی پاک بی حد و حصر با مدار جدید گرافنی !
نماد برتر- یک سیستم جدید، حرکت حرارتی گرافن را مستقیماً به یک جریان الکتریکی تبدیل می کند و با تولید انرژی پاک بی حد و حصر، متناقض با "نظریه فاینمن" است.