11:45 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جوشکاری

راه‌آهن قزوین-رشت فردا افتتاح می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: راه‌آهن قزوین- رشت فردا چهارشنبه ۱۵ اسفند با حضور رییس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و بدین ترتیب بیست و دومین مرکز استان به دست توانمند مهندسان ایرانی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.
تولید انبوه شفت فایبر کربنی برای خطوط انتقال گاز در کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید شفت فایبرکربنی مورد نیاز پالایشگاه‌ها و شرکت‌های فولادی شدند که به گفته این مهندسان این محصول در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا با هدف کاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رونمایی از سامانه جوشکاری محققان پارک فناوری پردیس
پایگاه خبری راد: طی مراسمی علاوه بر افتتاح یک مرکز تحقیقات، از سامانه جوشکاری محققان پارک فناوری پردیس نیز رونمایی شد.
365 روز بعد کامانشاه!
پایگاه خبری راد: نقاط مختلف شهرها و روستاهای کرمانشاه پر است از ساخت و ساز، نور تند جوشکاری و صدای گوشخراش تخلیه انبوه مصالح، صدایی که احتمالا این روزها خوش‌ترین صدایی است که برای زلزله زدگان از امید به زندگی بهتر خبر می دهد، زلزله زدگان البته پیش تر هم آزمونشان را در سختی پس داده اند، این را از کلام پیرزنی روستایی می توان فهیمد، وقتی که گفت « ما این خاک را بعد از جنگ هم با خون و دل ساختیم و بازهم می سازیم ».
عرضه ربات‌های صنعتی مجهز به اینترنت اشیا/ذخیره‌سازی داده‌ها در "ابر ایرانی"
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فعال، ربات‌های صنعتی را با بهره‌گیری از اینترنت اشیا طراحی کردند که با استفاده از "ابر ایرانی" داده‌های آن در داخل کشور ذخیره‌سازی می‌شوند و این در حالی است که به گفته آنها به دلیل هزینه‌بر بودن، صاحبان صنایع تمایلی به بهره‌برداری از این نوع ربات‌ها در خط تولید ندارند.
بازار ارز را کنترل می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه بازار ارز را کنترل می‌کنیم، گفت: دولت به زودی به تکانه‌ای که به بازار ارز وارد شده است، فائق می‌آید.
راه آهن مراغه- ارومیه تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد
پایگاه خبری راد: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: راه آهن مراغه- ارومیه بیش از 96 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
بوگاتی فراخوان داد
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی بوگاتی خریداران خودروهای بوگاتی شیرون را به علت نقص در نصب کیسه هوا فراخواند.
سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود، داستان شکل گیری اسنپ در ایران با استفاده از فکر جوان نخبه ای که به آمریکا مهاجرت کرده بود را روایت کرد.
آخرین خبرها از آزادراه تهران-شمال، راه آهن رشت، چابهار و ...
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت مطلوب راه‌آهن قزوین – رشت اعلام کرد که برای تکمیل این پروژه ریلی دو دستگاه زیرکوب ریل وارد کشور شده است.
ردپای دولت احمدی‌نژاد در هپکو
پایگاه خبری راد: هپکو، این غول صنعت ماشین‌سازی صنعتی خاورمیانه، حالا افتاده بر خاک اراک، نفس‌های آخرش را می‌کشد. یکی از کارگران می‌گوید: «سالن غذاخوری اینجا برای غذادادن به هشت‌ هزار کارگر ساخته شده اما امروز تعطیل شده چون شرکت ۷۰۰ کارگر دارد که کاری برای انجام‌دادنن ندارند».
صیادان: اگر بگوییم، مجوزهایمان را باطل می‌کنند!
پایگاه خبری راد: "حضور کشتی‌ها و صیادان چینی در خلیج‌فارس و صید غیرمجاز آنها" که آسیب جدی به دریا وارد کرده، ماه‌هاست مطرح شده که در پی آن مسئولان بارها آن را تکذیب و اعلام کرده‌اند که " اجازه صید غیرمجاز ترال‌کف به هیچ شناوری در آبهای شمالی و جنوبی کشور داده نمی‌شود" اما صیادان بنادر جنوبی تاکید دارند که " با چشمان خود شناورها و صیادان چینی را در حال صید غیرمجاز دیده‌اند اما نمی‌توانند بگویند چون مجوزهای صیدشان باطل می‌شود"!
قطار ارومیه - مراغه نیمه اول امسال به بهره برداری می‌رسد
پایگاه خبری راد: معاون رئیس جمهور گفت: قطار ارومیه مراغه نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.
فناوری کاربردی نانو در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: فناوری نانو تاکنون وارد بخش‌های مهمی از زندگی روزمره ما شده و کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف پیدا کرده است. در راستای تکمیل فرآیند تجاری‌سازی این فناوری، در صنعت خودروسازی نیز محصولات مختلفی به چشم می‌خورد که موادی با خواص نانویی در آنها استفاده شده است.
نگهداری ساختمان‌ها از طراحی مهم‌تر است
پایگاه خبری راد: مشاور رییس جمهور بر رعایت مبحث ۲۲ مقررات ساختمان که مربوط به نگهداری است، تاکید کرد.