19:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تومور

عرضه دارویی برای درمان قطعی صرع با استفاده از 3 گیاه/تولید انبوه در سال آینده
پایگاه خبری راد: محققان کشور با استفاده از 3 نوع گیاه دارویی، کپسولی را برای درمان بیماری صرع عرضه کردند که به گفته آن‌ها این دارو حتی برای بیماران مبتلایی که نیازمند جراحی هستند، منجر به درمان قطعی آن خواهد شد.
سرطان خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد
پایگاه خبری راد: گروهی از متخصصان علوم پزشکی در کره جنوبی در مطالعه‌ای دریافتند که بیماری سرطان احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.
امکان همکاری‌های بین‌المللی درحوزه مهندسی پزشکی فراهم نیست/گلایه از منابع مالی برای تولیدمحصول
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه شریف، محققان این پژوهشکده را به لحاظ داشتن ایده توانمند توصیف کرد و با اعلام این مطلب که مقالات آن‌ها در سطح بین‌المللی مورد پذیرش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: زمانی که می‌خواهیم حاصل تحقیقات را به محصول تبدیل کنیم، نیازمند هزینه و سرمایه هستیم؛ چرا که منابع مالی ما بسیار ضعیف است.
شناسایی ١٢ هزار مبتلا به سرطان طی 5 سال با تکنولوژی" pet-ct"
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به راه‌اندازی پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص مولکولی و آناتومی سرطان بواسطه رادیوداروی بومی گالیوم در این مرکز، از شناسایی 12 هزار مبتلا به سرطان پروستات ظرف 5 سال اخیر خبر داد.
تاثیر رایحه چوب صندل بر کاهش سلول‌های سرطانی مثانه
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوعی گیرنده بویایی خاص اغلب در تومورهای بدخیم مثانه نقش دارد که این یافته به درمان بهتر سرطان مثانه منجر خواهد شد.
۴ نشانه سرطان روده در زنان
پایگاه خبری راد: سرطان روده بزرگ یا همان سرطان کولون سومین عامل سرطانی مرگ و میر بین زنان است. این سرطان چهار نشانه دارد که اگر متوجه آن شوید، می‌توانید از ابتلا به آن پیشگیری کنید.
تاثیر ماست بر کاهش التهابات مزمن روده
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید نشان می دهد خوردن ماست می تواند باعث کاهش التهابات مزمن، عامل بیماری التهابی روده، ‌آرتروز و آسم شود.
حالت پرواز در گوشی‌های همراه چه کاربردهایی دارد؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از کاربران تنها به هنگام سفر با هواپیما از قابلیت حالت پرواز ( flight mode ) در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می کنند. این در حالیست که این قابلیت، کاربردهای بسیار دیگری بجز پرواز نیز دارد.
کاربران موبایل در معرض ابتلا به تومورهای مغزی
پایگاه خبری راد: بر اساس تازه‌ترین یافته‌های متخصصان علم پزشکی و فناوری، استفاده بالای ۱۰ سال از گوشی همراه و تلفن‌های بی‌سیم می‌تواند احتمال ابتلای کاربران موبایل به تومورهای مغزی را به طور معناداری افزایش دهد.
آیا تلفن همراه عامل سرطان است؟
پایگاه خبری راد: هنوز هیچ داده علمی اثبات شده‌ای، خطرناک‌ بودن امواج تلفن همراه را تایید نکرده است؛ با وجود این، کاهش مدت مکالمه و استفاده از هندزفری برای مکالمات طولانی و قرار دادن گوشی در حداکثر فاصله از بدن در مدت مکالمه، می‌تواند راهکارهایی برای کاهش میزان انرژی جذب‌شده از میدان رادیویی باشد.
اصلاح ژن "کریسپر" بدون استفاده از قیچی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی در پژوهش اخیرشان، به فناوری جدیدی در اصلاح ژن دست یافتند که در آن از قیچی استفاده نمی‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد