05:50 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تغذیه

مسائل تغذیه‌ای؛ عامل نیمی از مرگ‌ومیرهای بیماری‌های غیرواگیر
نماد برتر- تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور به امضاء رسید.
آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟
نماد برتر- عضو هیات علمی بخش تحقیقات جانورشناسی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور اثرات حلزون‌های زینتی بر سلامتی انسان و بخش کشاورزی را تشریح کرد.
خروج استان مرکزی از لیست استان‌های خشک
نماد برتر- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: از نظر نرم بارندگی استان مرکزی جزو استان های دارای ترسالی است و از دو سال گذشته از لیست استان های خشک خارج شده ایم.
ایده‌های نوآورانه صنعت غذایی مورد حمایت قرار می‌گیرند
نماد برتر- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با راه اندازی نخستین مرکز نوآوری تخصصی صنعت غذا، فراخوانی را برای جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه منتشر کرد.
خط ۶۳ کیلوولت سردار جنگل در تهران برق‌دار شد
نماد برتر- به منظور تأمین برق مطمئن مشترکان محدوده خیابان ستارخان تهران و با استفاده صد درصدی از تجهیزات ساخت داخل، خط ۶۳ کیلوولت سردارجنگل، از پست گازی (GIS) شهید فیروزی برق‌دار شد.
عمده‌ترین اقلام غذایی در شهرها و روستاها کدامند؟
نماد برتر- نتایج یک مطالعه نشان داد که الگوی تقاضای مواد غذایی در مناطق شهری و روستایی متفاوت است. همچنین مشخص شد سطح تحصیلات سرپرست خانوار، اندازه خانوار، سن، جنسیت و محل سکونت تاثیر زیادی بر تقاضای گروه‌های مختلف موادغذایی دارد.
چرا تولید با نرخ آزاد و فروش با دلار نیمایی؟
نماد برتر- همزمان با فصل برداشت برخی محصولات در خراسان جنوبی، فصل کاشت برخی دیگر از محصولات نیز آغاز شده است؛ آنچه امروز کشاورزان را برای کشت پاییزه نگران کرده است، کمبود کود شیمیایی و افزایش قیمت نهاده‌هاست.
چرا در برخی از مرغداری ها مرغ ها یکدیگر را زخمی می کنند؟
نماد برتر- ویدیو های منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که در برخی از واحدهای مرغداری، مرغ ها دچار بیماری کانی بالیسم یا خودخوری طیور شده اند که در این بیماری مرغ ها با نوک زدن همدیگر را زخمی می کنند و برخی از آنها نیز تلف می شوند. بیماری که علت آن عدم تناسب در جیره غذایی، محیط نامناسب و تراکم بالا عنوان شده است.
پیشنهاد یارانه ۶ هزار میلیارد تومانی برای تأمین کودهای کشاورزی
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که برای تأمین کودهای کشاورزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر بگیرد تا هم کود فسفاته و هم پتاسه با شرایط سال گذشته توزیع شود.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
پاویون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه برپا می‌شود
نماد برتر- با برپایی پایون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه زمینه‌ای فراهم شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور بتوانند در رویداد این هفته که شامل "نمایشگاه‌های بین‌المللی سویاز ۲۰۲۰" و "ناوی‌تک ۲۰۲۰" می‌شود، حضور یابند.
ممنوعیت انجام ورزش‌های جمعی در مدارس/عدم رعایت پروتکل‌ها را به مرکز بهداشت اعلام کنید
نماد برتر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورتی که والدین شکایتی از روند رعایت پروتکل‌ها داشته باشند می‌توانند مراتب را به واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهر یا منطقه خود اعلام کنند که در سریعتر زمان رسیدگی خواهد شد.
چند توصیه تغذیه ای برای دانش آموزان در دوران کرونا
نماد برتر- به دنبال بازگشایی مدارس و احتمال برگزاری کلاسهای مجازی در منزل به دلیل شرایط کرونا، دانش آموزان در این دوران از تحرک کمتری برخوردار خواهند بود، بنابراین تغذیه آنها در چنین وضعیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مقایسه بورس با سایر بازارها را چگونه باید تفسیر کرد
نماد برتر- اگر بخواهیم افت و خیز بازار سهام را از دریچه ارزش گذاری تحلیل کنیم، چه سناریویی را میتوان برای حرکت بازار سهام و سایر بازارها بازنویسی کنیم.
۳ اصل مهم در تغذیه دوران بارداری
نماد برتر- سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: تغذیه مناسب در دوران بارداری باید بر سه اصل کفایت، تعادل و تنوع باشد، یعنی در طول روز به میزان کافی و متعادل و به شکل متنوع از همه گروه های مواد غذایی در تغذیه دوران بارداری استفاده شود.