02:16 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار

کمیته فقهی بورس از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه است
نماد برتر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از ظرفیت‌های خوب بازار سرمایه را کمیته فقهی این سازمان دانست.
بازگشت نقدینگی به بورس با واریز سودهای‌ رسوب شده به حساب سهامداران
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با واریز سودهای رسوب شده سال‌های قبل به حساب سهامداران، میزان قابل توجهی از مبالغ رسوب شده به طور مجدد به سمت بازار سهام سوق پیدا خواهد کرد.
پلتفرم مشترک ایران و سوریه؛ تسهیلگر مبادلات کالایی دو کشور
نماد برتر- همکاری‌های موجود بین بورس کالای ایران و سوریه به تسهیل مبادلات کالایی کشور و انجام نظام‌مند آن کمک می‌کند تا هم از نظر میزان ارزش مبادلات هم قیمت و کیفیت تاثیر مثبتی بین دو کشور بگذارد.
عرضه بیش از ۵۷ هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز میزبان عرضه ۵۷ هزار و یک تن فرآورده هیدروکربوری است.
«وملی ایران» به سود رسید
نماد برتر- شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ملی ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، فروشنده و خریدار سهام چند شرکت بورسی بود و از واگذاری‌های خود ۱۴۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال سود کسب کرد.
خنثی‌سازی اهداف بورس کالا به اسم کنترل بازار
نماد برتر- عدم شفافیت، نوسانات قیمتی و ریسک‌های مختلف در بازارهای سنتی باعث شد بورس کالا ایجاد تا مشکلات مربوط به عدم شفافیت و نوسانات قیمتی مرتفع شود اما بعضاً به اسم کنترل بازار اهداف بورس کالا محقق نمی‌شود و زمینه ناکارآمدی سیستم مبادلات در کشور رقم می‌خورد.
«ونفت» خریدار و فروشنده نبود
نماد برتر- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، سهام هیچ شرکت را نخرید و نفروخت.
افزایش نمادهای بدون حجم مبنا در فرابورس به ۴۶ نماد
نماد برتر- معاون نظارت بازار فرابورس ایران گفت: بر اساس الزام بررسی ماهانه طبق ضوابط، در انتهای فروردین بررسی و محاسبات مجدد صورت گرفته و تعداد این نماد‌ها در حال حاضر به ۴۶ نماد افزایش یافت.
مشخصات قرارداد اختیار معامله زعفران نگین تغییر کرد
نماد برتر- مدیریت توسعه بازار مشتقه همچنین در اطلاعیه جداگانه‌ای از تغییر مشخصات قرارداد اختیار معامله زعفران نگین نیز خبر داده است.
رکورد قیمت روغن سویا با ممنوعیت صادرات روغن پالم اندونزی
نماد برتر- قیمت روغن سویا در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید، زیرا تصمیم اندونزی برای ممنوعیت صادرات روغن پالم نگرانی‌ها در مورد عرضه جهانی روغن‌های گیاهی جایگزین را تشدید کرد.
افت ۰.۴۰درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال
نماد برتر- مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۰ درصد کمتر شده است.
بررسی آثار انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی روی میز مشورت
نماد برتر- جلسه "شورای مشورتی" با موضوع " بررسی آثار و ابعاد مختلف انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی در بازار سرمایه کشور " برگزار شد.
کاهش نگرانی از تاثیر افزایش بهای گاز بر سودآوری بنگاه‌های بورسی با اقدام به‌موقع دولت
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با حمله روسیه به اوکراین و چند برابر شدن نرخ گاز در چند ‌هاب، کل سود صنعت از بین می‌رفت، اما با اقدام به موقع دولت و تعیین سقف برای هزینه خوراک و نیز تخفیف بیشتر برای مصرف سوخت برخی صنایع، نگرانی‌ها کاهش یافت و از ایجاد مشکل در بورس جلوگیری شد.
فولادسازان بزرگ خواستار لغو عوارض صادرات فولاد شدند
نماد برتر- تعدادی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد کشور در نامه‌ای خطاب به معاول اول رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار، خواستار توقف اجرای مصوبه وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد برای کار کارشناسی جامع‌تر و استفاده از تجربه‌ها و نظرات متخصصان و خبرگان و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران شدند و نسبت به اجرای آن هشدار دادند.
انتشار اوراق گام بانک رفاه به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریالی
نماد برتر- اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) متعلق به بانک رفاه کارگران در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیرش شد. این اوراق با نماد «گام ۰۱۰۸۱۳» به تعداد ۳۵۰ هزار ورقه پذیرش‌شده و مبلغ کل اوراق ۳۵۰ میلیارد ریال است. مدت اوراق ۹ ماهه و تاریخ سررسید آن ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ است.