19:22 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اکونومیست

صادرات نفت ایران از ماه آینده افزایش پیدا می‌کند
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود صادرات نفت ایران افزایش یافته و با صدور معافیت واشنگتن به شماری از کشورها، خریداران بزرگ نفت ایران، خریدشان را از ماه آینده افزایش دهند.
چرا ترامپ از تحریم نفتی ایران کوتاه آمد؟
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ سرانجام با این حقیقت که بسیاری از مدت‌ها پیش می‌دانستند روبرو شد که قادر نخواهد بود صادرات نفت ایران را به صفر برساند.
تحریم‌های ضدایرانی نفت را بالای ۷۵ دلار نگه می‌دارد
پایگاه خبری راد: گزارش‌های مردمی از مرز مهران، از بروز مشکلاتی در حمل و نقل زائران اربعین به شهرهای مختلف کشورمان حکایت دارد.
کاهش قیمت نفت درپی قول سعودی‌ها
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از این‌که عربستان سعودی وعده داد نقش مسئولانه‌ای در بازارهای انرژی‌ ایفا کند، کاهش یافت با این همه بازار همچنان نگران پیامدهای بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ماه آینده است.
اعطای تابعیت سرمایه‌گذاری می‌تواند راهی برای بحران ارزی باشد
پایگاه خبری راد: بسیاری از کشورهای جهان توانسته‌اند با اجرای طرح اقامت سرمایه‌گذاری برای اتباع خارجی از بحران ارزی به سلامت عبور کنند.
ارزش روپیه باز هم کاهش یافت
پایگاه خبری راد: چشم‌انداز افزایش منازعات تجاری و احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باعث لطمه خوردن ارز کشورهای نوظهور شده است.
اکونومیست ارزهای مجازی را بی‌فایده دانست
پایگاه خبری راد: نوسانات بالا در قیمت ارزهای مجازی باعث کاهش پیش‌بینی پذیر بودن آنها و در نتیجه کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری درآنها شده است.
افزایش قیمت دخانیات در استرالیا
پایگاه خبری راد: استرالیا زندگی را برای سیگاری‌ها سخت کرده و مالیات تنباکو را ۵/ ۱۲ درصد افزایش داد.
آسیا و چالش جدیِ تحولات جمعیتی
پایگاه خبری راد: چین اخیرا به اجرای سیاست محدود کردن تعداد فرزندان خانواده‌ها پایان داده و دولت این کشور نگران پیر شدن جامعه چین است.
برترین شهرهای جهان برای زندگی/ ارتقای چشمگیر کیفیت زندگی در تهران
پایگاه خبری راد: وین اتریش با پایان دادن به سلطه ۹ ساله شهر ملبورن، عنوان بهترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی را از آن خود کرد.
تداوم روند نزولی نفت پس از ثبت کاهش ماهانه بی‌سابقه
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز چهارشنبه بدنبال انتشار آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، کاهش پیدا کرد.
رشد اقتصادی کشورهای اروپایی کند شد
پایگاه خبری راد: با نگرانی از افزایش دامنه جنگ تجاری بین کشورهای جهان، رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ کندتر شد.
خروج آمریکا از برجام ریسک‌هایی برای اقتصاد جهانی دارد
پایگاه خبری راد: واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، این کشور را به سمت بازارهای آسیایی سوق خواهد داد.
آیا واقعا باید کاهش فقر در دنیا را جشن گرفت؟
پایگاه خبری راد: بانک جهانی در آخرین گزارش سالانه‌ی خود، اعلام کرده است که بنا بر آخرین تخمین‌ها که مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی است، تنها ۷/ ۱۰ درصد جمعیت جهان، از فقر مطلق رنج می‌برند. اما آیا این تخمین، با واقعیتِ جهانی که در آن زندگی می‌کنیم سازگار است؟
بهبود عملکرد اقتصادی روسیه با وجود تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: طبق آمارهای تازه منتشر شده از اقتصاد روسیه در ماه آوریل، خرده فروشی و دستمزدها رشد داشته اند و نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است.