00:44 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش

نرخ شوفاژ‌های "لبوتان" افزایش ۲۰ درصدی دارد
نماد برتر- شرکت گروه صنعتی بوتان از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.
نگاهی بر فعالیت یک ماهه ۵ شرکت پتروشیمی
شرکت‌های پتروشیمی مارون، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فن آوران و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیائی ایران با انتشار اطلاعیه‌هایی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ را منتشر کردند.
خنثی‌سازی اهداف بورس کالا به اسم کنترل بازار
نماد برتر- عدم شفافیت، نوسانات قیمتی و ریسک‌های مختلف در بازارهای سنتی باعث شد بورس کالا ایجاد تا مشکلات مربوط به عدم شفافیت و نوسانات قیمتی مرتفع شود اما بعضاً به اسم کنترل بازار اهداف بورس کالا محقق نمی‌شود و زمینه ناکارآمدی سیستم مبادلات در کشور رقم می‌خورد.
«ونفت» خریدار و فروشنده نبود
نماد برتر- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، سهام هیچ شرکت را نخرید و نفروخت.
افزایش نمادهای بدون حجم مبنا در فرابورس به ۴۶ نماد
نماد برتر- معاون نظارت بازار فرابورس ایران گفت: بر اساس الزام بررسی ماهانه طبق ضوابط، در انتهای فروردین بررسی و محاسبات مجدد صورت گرفته و تعداد این نماد‌ها در حال حاضر به ۴۶ نماد افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت خام ۱۰۶ دلار شد
نماد برتر- قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته در حالی کاهش هفتگی نزدیک به ۵ درصد را به همراه داشت که چشم انداز رشد ضعیف‌تر جهانی، نرخ بهره بالاتر فدرال رزرو و قرنطینه ناشی از کووید-۱۹ در چین به تقاضای جهانی نفت آسیب رسانده است.
رکورد قیمت روغن سویا با ممنوعیت صادرات روغن پالم اندونزی
نماد برتر- قیمت روغن سویا در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید، زیرا تصمیم اندونزی برای ممنوعیت صادرات روغن پالم نگرانی‌ها در مورد عرضه جهانی روغن‌های گیاهی جایگزین را تشدید کرد.
برنامه ریزی صحیح و همدلی کارکنان دو رکن اصلی افزایش تولید
نماد برتر- معاون بهره برداری فولاد هرمزگان از کسب دو رکورد مهم ماهیانه تولید تختال و آهن اسفنجی در این شرکت خبر داد.
کاهش نگرانی از تاثیر افزایش بهای گاز بر سودآوری بنگاه‌های بورسی با اقدام به‌موقع دولت
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با حمله روسیه به اوکراین و چند برابر شدن نرخ گاز در چند ‌هاب، کل سود صنعت از بین می‌رفت، اما با اقدام به موقع دولت و تعیین سقف برای هزینه خوراک و نیز تخفیف بیشتر برای مصرف سوخت برخی صنایع، نگرانی‌ها کاهش یافت و از ایجاد مشکل در بورس جلوگیری شد.
انتشار اوراق گام بانک رفاه به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریالی
نماد برتر- اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) متعلق به بانک رفاه کارگران در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیرش شد. این اوراق با نماد «گام ۰۱۰۸۱۳» به تعداد ۳۵۰ هزار ورقه پذیرش‌شده و مبلغ کل اوراق ۳۵۰ میلیارد ریال است. مدت اوراق ۹ ماهه و تاریخ سررسید آن ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ است.
"فزرین" به مرحله ثبت افزایش سرمایه رسید
نماد برتر- شرکت زرین معدن آسیا از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
ثبت افزایش سرمایه "وامید" از سود مطالبات و آورده نقدی
نماد برتر- شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید از ثبت افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد.
افزایش سرمایه "کیمیا" به ثبت رسید
نماد برتر- شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
کاهش ۵ درصدی قیمت نفت در پی هشدار تورم صندوق بین‌المللی پول
نماد برتر- پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به افزایش تورم و کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های تقاضا ۵ درصد سقوط کرد.
رفع محدودیت‌ ریزساختارها به کمک قوانین بازدارنده در دست‌کاری قیمتی
نماد برتر- مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری «دانایان» معتقد است: بنابر علم اقتصاد، بازاری کاراتر و واقعی‌تر می‌شود که در آن محدودیتی وجود نداشته باشد، براین اساس اکثر بازارهای مالی دنیا بر نبود هرگونه محدودیت برای افزایش نقدشوندگی و شفافیت آن بازار معتقدند، اما باید در نظر داشت رفع محدودیت‌ها باید به دنبال تبیین قوانینی باشد که به نوعی از بازارسازی‌ و دست‌کاری‌های قیمتی نیز جلوگیری کند.