13:38 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ابرکوه

خاموشی بیش از اندازه شهر ابربکوه!
پایگاه خبری راد: مشکلات روشنایی شهرهای ابرکوه، مهردشت و روستاهای این شهرستان زیاد شده به طوریکه به عنوان مثال تاریکی ورودی ابرکوه از سمت یزد خطرساز شده و بافت تاریخی اش نیازمند روشنایی مناسب برای مردم شهر و گردشگران است.
حداقل خسارت برای یزدی ها مهاجرت به استان های دیگر است!
پایگاه خبری راد: دشت بهادران از سال 53 ممنوعه اعلام شده و این در حالی است که سطح زیرکشت آن در حال حاضر و به صورت قانونی چهار برابر افزایش یافته است.
آماری تکان دهنده از نابودی قنات‌های ابرکوه
پایگاه خبری راد: در حالی تنها در چهار دهه شاهد نابودی 90 درصد از قنوات شهرستان تاریخی و کهن ابرکوه در استان یزد هستیم که به اعتقاد برخی کارشناسان، این آمار تکان‌دهنده و نگران‌کننده تنها ناشی از خشک‌سالی نیست.
کالا ایرانی اما برندش چینی است!
پایگاه خبری راد: جنگ امروز جهان جنگ اقتصادی است و پیروزی در آن مستلزم داشتن سرباز و لشکری است که به برند ایرانی اسلامی و بومی مسلح باشد.
قلع و قمع شدن مناطق ییلاقی در یزد !
پایگاه خبری راد: مدیر امور اراضی کشاورزی جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به افزایش مجموع فعالیت‌ها و قوانین حفظ کاربری اراضی کشاورزی، گفت: خوشبختانه این اقدامات بازدارنده بود و شاهد کاهش چشمگیر تخلفات تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان بوده‌ایم.
چرا دلار سقوط کرد؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی در استان یزد با متعدد خواندن دلایل افت قیمت دلار در روزهای اخیر، تفویض اختیار ساماندهی بازار ارز به بانک مرکزی را از مهمترین این علل خواند.
پیش‌بینی صعود بیکاری در استان یزد
پایگاه خبری راد: قرار گرفتن یزد جزو هفت استان دارای بالاترین نرخ بیکاری و با در نظر گرفتن بودجه عمرانی دولت، روند سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بخش خارجی، چشم اندازها به گونه‌ای نیست که شاهد کاهش نرخ بیکاری تا پایان امسال باشیم.
۴۶ پروژه آب و برق آماده واگذاری به بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو در اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه سال جاری، ۴۶ پروژه بزرگ آب و برق کشور به ارزش ۲۴۳ هزار میلیارد ریال را در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو، برای مشارکت بخش خصوصی معرفی کرد.
اعتراض به برپایی یک نمایشگاه در ابرکوه
پایگاه خبری راد: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که عمدتاً در ایام خاصی از سال برگزار می‌شود، همواره با اعتراض برخی از فعالان صنوف مختلف مواجه می‌شود و این مرتبه در آستانه مهرماه و فصل بازگشایی مدارس در ابرکوه، این اعتراضات در مورد نمایشگاهی است که تنها حدود 16 درصد از غرفه‌دارانش ابرکوهی هستند.
دامداری در ابرکوه ذره ذره می‌میرد
پایگاه خبری راد: مدیر جهادکشاورزی ابرکوه با اشاره به خسارت ناملموس 50 میلیارد تومانی دامداران این شهرستان، می‌گوید: اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده‌ی فعلی برای جبران خسارت بحران خشکسالی ناکافیست.
زندگی کشاورزان ابرکوه می‌خشکد؟
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: هم اکنون ۶۴۸ حلقه چاه کشاورزی و ۱۳ رشته قنات، منابع تامین آب بخش کشاورزی این شهرستان است و به دلیل خشکسالی بسیاری از قنات‌ها خشک شدند.
زندگی در اسارت یا حیات مجدد در سایت پنج انگشت
پایگاه خبری راد: سرپرست محیط‌زیست ابرکوه از ساخت مستند «زندگی در اسارت یا حیات مجدد» با هدف آشنایی با گورخرهای سایت پنج‌انگشت در این شهرستان خبر داد.
تلاش یک ساله باغداران ابرکوهی در جیب دلالان
پایگاه خبری راد: محصول زردآلوی باغداران ابرکوهی که با تلاش یک ساله آنان به بار می‌نشیند، با فعالیت تنها یک ماهه دلالان بازار میوه و فروش آن به دو برابر قیمت خریداری شده از کشاورزان، به جیب واسطه‌ها می‌رود.
کاهش 16 هکتاری سطح زیرکشت گندم در یزد
پایگاه خبری راد: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با توجه به استمرار خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی در 10سال گذشته ، سطح زیرکشت گندم در استان 16هزار هکتار کاهش‌ یافت است.
کاهش آلودگی در دومین کانون سن گندم کشور
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با بیان این‌که ابرکوه دومین کانون سن گندم کشور است، از کاهش آلودگی امسال مزارع ابرکوه به‌علت تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی خبر داد.