07:28 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آلاینده

ارائه روش سبز برای تصفیه و بی‌خطرسازی لجن‌های نفتی
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روشی دوستدار محیط زیست برای تصفیه و بی‌خطرسازی لجن‌های نفتی موجود در مخازن پالایشگاه‌ها ارائه کردند.
موفقیت محققان کشور در احداث نیروگاه‌های دیزلی
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر آنکه موفق به طراحی و ساخت بانک خازنی و تابلوهای فشار ضعیف ومتوسط و همچنین احداث نیروگاه‌های دیزلی شدند، توانستند با همکاری شرکت‌های جهانی در سطح خاورمیانه فعالیت‌های خود را توسعه دهند.
معرفی جدیدترین نوآوری‌های حوزه پساب و پسماند در رویداد پارک پردیس
نماد برتر- اولین فستیوال «نوآوری‌های کاربردی در زمینه پساب و پسماند صنعتی» با هدف معرفی فناوری‌های کاربردی در زمینه کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در آبان ماه برگزار می‌شود.
توضیحات شرکت مثبت از احداث کارخانه ، تغییر کاربری زمین ، عوارض آلایندگی و ...
نماد برتر- زیرمجموعه "وپترو" درباره احداث کارخانه جدید ، تغییر کاربری زمین کارخانه، تعلق یک درصد فروش به عوارض آلایندگی، قیمت گذاری دو فرآورده و ... توضیح داد و به تابلو معاملات بازگشت.
آینده انرژی باد در ایران چه خواهد بود؟
نماد برتر- هرچند که در طول بیش از دو دهه گذشته که از احداث اولین نیروگاههای بادی کشور می گذرد، رشد این نیروگاه‌ها آهنگی نسبتاً پیوسته و البته کند داشته و تنها پس از تصویب قانون خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، این روند تا حدودی شتاب گرفته است اما به نظر می رسد که آینده این انرژی با توجه به ظرفیت های بالای کشور در این حوزه درخشان باشد.
معرفی فناوری‌های کاربردی در حوزه کنترل آلاینده‌ها در پارک پردیس
نماد برتر- رویداد معرفی فناوری‌های کاربردی در حوزه کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در آبان ماه امسال برگزار می‌شود.
نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه اطراف تهران و برخورد جدی با وسایل نقلیه دودزا
نماد برتر- معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به آغاز سرما و تشدید آلودگی هوا گفت: نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه از جاده‌های ورودی به شهر تهران طی یک ماه و برخورد جدی با خودروها، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین دودزا در دستور کار قرار دارد.
نقش مصرف بهینه برق خانگی در کاهش آلودگی هوا
نماد برتر- یک کارشناس ارشد مهندسی انرژی ضمن بیان اینکه نیروگاه‌ها یکی از منابع اصلی انتشار آلاینده‌ها هستند، تاکید کرد: میزان تولید انرژی به تناسب میزان تقاضا و مصرف آن متغیر است و از آنجایی که بیشترین سهم مصرف انرژی در کشور به بخش خانگی اختصاص دارد، کاهش مصرف برق خانگی و مصرف بهینه انرژی توسط افراد جامعه می‌تواند کمک بسزایی به کاهش آلودگی هوا، هدر رفت آب و در نتیجه خسارات وارده به محیط زیست و سلامت افراد شود.
موتور دیزلی OM355 با استاندارد اروپا پنج در آستانه تولید انبوه
نماد برتر- شرکت ایدم، سطح آلایندگی موتور OM355 را که در محصولات ایران خودرو دیزل استفاده می‌شود، با پشتیبانی شرکت ایپکو به سطح اروپا پنج ارتقا می‌دهد و تجاری سازی این موتور تا پایان سال میسر خواهد شد.
وزارت نفت برای طلاهایی که سوزانده می شود، چه کرد؟
نماد برتر- یکی از برنامه های دولت جمع آوری گازهای همراه نفت است که طبق وعده وزیر نفت این امر تا دو سال دیگر محقق می شود و تاکنون نیز برنامه های متعددی برای تسریع آن بکار برده شده اما با این وجود این طرح همچنان مورد انتقاد است.
تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
نماد برتر- از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان برای تولید این حجم از بنزین می‌بایست یک پالایشگاه با حداقل ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز احداث می‌شد.
جمع آوری ۲۰۰ دهنه تولید زغال غیر مجاز در غرب استان تهران
نماد برتر- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از جمع آوری و توقف فعالیت ۱۰ واحد کارگاه تولید زغال غیر مجاز و آلاینده در این شهرستان خبرداد.
آزادراه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی اصفهان آماده افتتاح شد+ مبلغ عوارض
نماد برتر- مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است که می‌تواند سالانه ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.
مبانی قانونی طرح برق مجانی چیست؟
نماد برتر- برق مجانی آرزویی که چندین سال است منتظر آن بوده ایم در قالب مجوزهای قانونی آماده اجرا است، آرزویی که ۳۰ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد و نهایتا تا یک ماه و نیم دیگر اجرایی می شود.
چگونه قبض برق را رایگان کنیم؟
نماد برتر- طرح برق امید با هدف فرهنگسازی و مدیریت مصرف از یک ماه و نیم دیگر اجرایی می شود و ۳۰ میلیون نفر از مشترکان کم مصرف پرداخت هزینه برق معاف خواهند شد، حتی مشترکان پر مصرف نیز با انجام راهکارهایی می توانند از این مزیت بهره مند شوند.