12:25 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آرام

توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
صندوق‌ توسعه و تثبیت بازار؛ از تعادل و ثبات در بازار تا حرکت بر خلاف موج‌های هیجانی
صندوق‌های توسعه و تثبیت با سفارش‌گذاری بر خلاف موج هیجانی در بازار، به ایجاد تعادل و ثبات در بازار سرمایه کمک شایانی می‌کنند.
سه لنگر ثبات بازار سهام
با وجود مرتفع شدن برخی ریسک‌ها در بازار پس از استقرار دولت جدید در روزهای اخیر شاهد نوساناتی در بازار هستیم که به نظر می‌رسد، دلیل بنیادینی برای آن وجود ندارد و شاید بتوان گفت بیشتر تحت تاثیر هیجانات و رفتاره گله‌ای رقم خورده است.
دریافت اخبار مثبت در بازار سرمایه دور از ذهن نیست
با تشکیل تیم مذاکره کننده و رفع تحریم‌ها، امید برای تعادل قیمت دلار، بیشتر شده و بازگشت ثبات به بازار و احتمال آرامش نسبی در بازار به وجود می آید.
بار چرخه معیوب قیمت‌گذاری دستوری روی دوش مردم
وجود برخی تحرکات برای اجرای سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را نگران کرده است. در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار مقابله با رانت و فساد وارد میدان عمل شده و رییس جمهور نیز بارها بر مشورت و تعامل با فعالان صنعت و کارشناسان به منظور اتخاذ تصمیمات مهم، تاکید داشته است اما بار دیگر اظهاراتی در مورد کنترل قیمت کالاها و حمایت از مردم به گوش می‌رسد. این روند حتی تابلوی بازار سهام را قرمز پوش کرد تا مشخص شود سهامداران نیز به خوبی با اثرات زیان بار قیمت‌گذاری بر فعالیت شرکت‌های تولیدی آشنا هستند.
تصمیم جدید وزیر صمت برای عرضه گسترده کالاها در بورس
طی هفته گذشته نایب رییس مجلس از کاهش قیمت سیمان به ٢٥ هزار تومان و نیز نرخ فولاد به ١٠ هزار تومان خبر داد.
جمع سیمانی‌های بورس کالا به ۶۴ شرکت رسید
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش کالای سیمان شرکت‌های سیمان لار، نائین، صنایع سیمان کیاسر، ایلام و خمسه در بازار اصلی این بورس خبر داد تا شمار شرکت‌های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۶۴ شرکت برسد.
وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها
صندوق سرمایه گذاری ثبات ویستا با مدیریت شرکت سبدگردان ویستا، در حال پذیره نویسی است و پیش بینی شده ۲۰ الی ۲۲ درصد بازدهی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.
سیگنال صعودی طلا به سرمایه گذاران
در هفته جاری سرمایه گذاران طلا را صعودی پیش بینی کردند.
قیمت سیمان کاهش پیدا کرد
به دنبال عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران، روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته ۷۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به ۵۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
ملک پروژه آرامش "ثاباد" متقاضی نداشت
مزایده شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران بدون نتیجه ماند.
تغییر و بهبود جایگاه بازارسرمایه نسبت به سال‌های گذشته
بورس نسبت به سال‌های گذشته جایگاه بهتری در مقایسه با دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری پیدا کرده و دو گروه اصلی حاضر در کشور یعنی عامه مردم و دولت شناخت بهتری را نسبت به بورس پیدا کرده‌اند که این امر در رونق بازارسرمایه و افزایش سرمایه‌گذاری در این بازار بی‌تاثیر نبوده است.
گروه شیمیایی در صدر معاملات تالار شیشه‌ای
شاخص بورس تهران در معاملات امروز با رشد ۲۵ هزار و ۵۵۵ واحد به سطحی بیش از یک میلیون و ۵۷۵ هزار واحد رسید.
دو متغیر حیاتی در بازار دلار/رابطه هرات با قیمت دلار تهران
افزایشی های بازار ارز اعتقاد دارند که با سقوط هرات افغانستان به دست طالبان، کم کم تقاضای های ارزی در کشور همسایه بیشتر خواهد شد.
قیمت نفت روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت‌های کرونایی جدید در آسیا به خصوص چین، دو درصد سقوط کرد و به روند نزولی هفته گذشته ادامه داد.