10:19 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

EFT

کاهش تولید فولاد خام، محصولات فولادی، زغال سنگ و سیمان
نماد برتر- کارخانجات بزرگ فولادسازی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۴ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی تولید کنند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افت حدود ۷ درصدی مواجه شده است.
عرضه ۳۴۵ هزار تن فولاد در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا امروز میزبان عرضه ۱۳۳ هزار و ۶۴۰ تن شمش بلوم، ۱۶۰ هزار تن تختال C و ۵۱ هزار و ۵۲۰ تن ورق فولادی است. همچنین امروز ۱۰۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۵ هزار تن وکیوم باتوم در تالار حراج باز عرضه می شود.
نگاهی به عرضه‌های امروز بورس انرژی
نماد برتر- بورس انرژی امروز میزبان انواع محصولات پتروشیمی و هیدروکربوری است.
دامنه نوسان تغییر می کند!
نماد برتر - تعیین دامنه نوسان عملا در اختیار سازمان بورس است و هیات مدیره سازمان بورس تصمیم‌گیری می‌کند. همان طور که رئیس سازمان بورس اشاره کرد عملا برنامه این است که این دامنه وسیع‌تر شود و افزایش پیدا کند.
افزایش نرخ پلی‌پروپیلن برای «جم پیلن»
نماد برتر - در هفته گذشته شاهد عرضه ۵,۸۶۲ تنی «پلی‌پروپیلن» شرکت پلی‌پروپیلن جم در گرید‌های مختلف بوده‌ایم که در بورس کالا مورد معامله قرارگرفت.
آغاز بازارگردانی مبتنی بر حراج در «آریا 1»
شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه ای از آغاز بازارگردانی نماد معاملاتی «آریا 1» به روش مبتنی بر حراج خبر داد.
پیشتازی حقیقی‌ها در خرید سهام
در جریان معاملات دیروز، افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۸۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۳۰ میلیارد تومان بود.
با تفاوت بورس ایران با بورس‌های پیشروی جهان آشنا شوید
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بورس در کشور‌های توسعه یافته دوسویه بوده و مقرراتی از جمله دامنه نوسان، حجم مبنا، گره معاملاتی و صفوف خرید و فروش دیده نمی‌شود.
روز بد بورس ها در اروپا و آسیا
نماد برتر - برخلاف شاخص های آمریکایی، شاخص های اروپایی و آسیایی هفته را با ریزش به پایان بردند.
عرضه 50 هزار کیلوات ساعت برق برای تحویل در اردیبهشت
نماد برتر - در جلسه معاملاتی امروز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۵۰ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت تولید نیروی برق دماوند نیروگاه شهدای پاکدشت-دماوند برای دوره تحویل ماهانه اردیبهشت ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد.
سود «سفارس» 7 برابر شد
نماد برتر - به لطف پرتفوی قوی و فروش سهام، شرکت سیمان فارس و خوزستان طی 9 ماهه اخیر توانسته به سود قابل توجهی دست یابد.
ادامه خریدهای پرحجم سهامداران حقوقی
نماد برتر- سهامداران عمده همچنان به خریدهای خود ادامه دادند و هفته منتهی به ۲۱ آبان ماه را با انتقال بیش از ۲.۵هزار میلیارد تومان به پرتفوی خود سپری کردند.
ثبت بزرگترین ریزش قیمت طلا در هفت سال اخیر
نماد برتر-قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر خبر نتایج امیدبخش واکسن کووید ۱۹ و قوی شدن ارزش دلار، با بزرگترین ریزش قیمت در بیش از هفت سال اخیر روبرو شد و حدود ۱۰۰ دلار سقوط کرد.
انبارهای بورسی آماده پذیرش زعفران تولید سال ۹۹
نماد برتر- مدیریت بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی صدور اطلاعیه ای از گشایش انبارهای زعفران نگین و پوشال معمولی جهت انجام معاملات گواهی سپرده کالایی محصول تولید سال ۱۳۹۹ از امروز ۲۰ آبان ماه در بورس کالا خبر داد.
انتظار بازدهی معقول از بورس با سرمایه‌گذاری بلند مدت
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به وضعیت معاملات بازار سهام نسبت به سایر بازارها برای افق ۶ ماه و یک سال آینده می‌توان امیدوار بود، گفت: تا آن زمان شرایط بازار شفاف و قابل محاسبه می‌شود، بنابراین اگر سهامداران دید کوتاه‌مدت و میان‌مدت را برای سرمایه‌گذاری به بلندمدت تغییر دهند بازدهی معقولی را از این بازار کسب خواهند کرد.