03:49 | شنبه 31 شهريور 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پایانه مرزی

افزایش 5 درصدی تردد زائران اربعین در مرز مهران/ آغاز موج بازگشت زوار از یکشنبه
پایگاه خبری راد: فرمانده نیروی انتظامی بااشاره به افزایش 5 درصدی تردد زائران در مرز مهران نسبت به سال گذشته، گفت: پیش بینی می شود از روز یکشنبه که موج بازگشت زوار آغاز می شود شاهد افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهیم بود.
خروج بیش از ۷۰۰ هزار زائر از ۳ مرز / ناامنی گزارش نشده است
پایگاه خبری راد: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تا شب گذشته بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه کشور عبور کرده‌اند.
زمینه برقراری هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه در اربعین فراهم شد
پایگاه خبری راد: مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تامین زیرساخت‌های ارتباطی برای اربعین، از زمینه‌سازی برای برقراری هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه در این مراسم خبر داد.
مردم منطقه‌ای که هم اهل این کشورند و هم آن کشور
پایگاه خبری راد: درست است که اینجا زمین گلف، پیاده رو، پل، رودخانه، کافه و یا مرکز تجاری مرز دو کشور را مشخص نمی‌کند و جزو 12 کشور بدون مرز دنیا نیست اما خبری هم از سیم خاردار و یا دیوار بلند بین آمریکا و مکزیک نیست و یک بازارچه با گیت ورودی‌اش شده جدا کننده این کشور و آن کشور.
جزئیات بیمه زائران اربعین حسینی اعلام شد
پایگاه خبری راد: زائران اربعین حسینی که نسبت به ثبت‌نام و اخذ ویزای عراق از طریق سامانه سازمان حج و زیارت اقدام کرده‌اند می‌توانند با پرداخت ۱۵ هزار تومان حق بیمه، تحت پوشش بیمه‌های عمر، حوادث و درمان قرار گیرند.
اربعین امسال حساسیت ویژه‌ای دارد/ تعامل مرزبانان ایران و عراق برای هر دو کشور امنیت‌آفرین است
پایگاه خبری راد: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقایع تروریستی سال گذشته و اخیر، مراسم اربعین امسال را دارای حساسیت ویژه دانست و گفت: همواره باید آمادگی برخورد با هر حادثه‌ای را داشته باشیم.
آب پیش‌بینی شده برای مرزهای خوزستان متناسب با حجم زائران نیست
پایگاه خبری راد: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: به نظر می‌رسد در زمینه تأمین آب در مرزهای شلمچه و چذابه مشکلاتی وجود دارد و میزان آب پیش‌بینی شده متناسب با تردد حجم زائران نیست.
تامین لاستیک مشکل اساسی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تامین لاستیک، قطعات و تعمیرات مشکل اساسی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور است.
 سیاست دولت تقویت تجارت در مناطق مرزی است
پایگاه خبری راد: وزیر کشور اظهار کرد: سیاست دولت تقویت تجارت است، بویژه در شرایط کنونی نیز استان‌های مرزی باید مسئولیت بیشتری را به عهده بگیرند، در شرایط تحریم باید تلاش کنیم با کشورهای همسایه در مناطق مرزی بیشترین مبادلات را داشته باشیم.
پاسخ معاون سازمان راهداری به اعتراض رانندگان
پایگاه خبری راد:معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور به مشکلات اقتصادی و اعتراض عده‌ای از رانندگان اشاره کرد و گفت: مطالبات همه رانندگان بحق بوده و همه باید در کنار هم از این معضل بزرگ که کشور دچار آن شده با سربلندی عبور کنیم.
راه آهن مراغه- ارومیه تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد
پایگاه خبری راد: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: راه آهن مراغه- ارومیه بیش از 96 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
«نذر آب» در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری راد: می‌گوید: «روزهای خوش «دریاچه هامون» را فقط در خواب می‌شود دید، روزهایی که نسیم رقص می‌کرد در دل دریاچه و خنکایش می‌نشست در دل مردم. این روزها هامون تقریباً مرکز تل‌های باقی مانده شن‌های روان است که تا وسط جاده هم آمده‌اند و خودنمایی می‌کنند؛ البته دیگر باید بگوییم «کویر هامون»!»
آدامس‌های قاچاق را بشناسیم
پایگاه خبری راد: کلیه آدامس‌های خارجی که به فراوانی در ویترین مغازه‌های سطح شهر عرض اندام می‌کنند، قاچاق هستند و فقط یک مورد که میزان واردات آن هم محدود است، مجوز رسمی برای واردات دارد.
صادرات بیش از 204 هزار تن انواع کالا از پایانه مرزی «دوغارون»
پایگاه خبری راد:«در پی گران‌ شدن کالاهای سبد مصرفی خانوارها، یکی از نمایندگان شورای عالی کار موضوع ترمیم حداقل دستمزد در نیمه دوم سال را مطرح کرده است. این پیشنهاد چه عملی بشود و چه در حد یک پیشنهاد باقی بماند، گواه این واقعیت است که در شرایطی که دستمزد مزدبگیران افزایشی نداشته، گران‌شدن کالاهای اساسی یعنی کوچک‌شدن سفره‌های آنها و ازدست‌رفتن قدرت خرید.»
صادرات بیش از 204 هزار تن انواع کالا از پایانه مرزی «دوغارون»
پایگاه خبری راد، مدیر پایانه مرزی دوغارون در شهرستان تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 204 هزار و 137 تن انواع کالا از این پایانه مرزی به کشور افغانستان صادر شده است.