09:39 | سه شنبه 29 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت کره

چگونه به گرانی "نه" بگوییم؟
پایگاه خبری راد: با سوءاستفاده برخی واردکنندگان از دلار ۴۲۰۰ تومانی سریال افزایش قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر آغاز شد و در این شرایط دولت از مردم کمک خواسته تا گران‌فروشان را معرفی کنند.
کره هم دلار گرفت هم ۵۰ درصد گران شد!
پایگاه خبری راد: در حالی قیمت کره در بازار با افزایش قیمت ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است که بالغ بر ۶۵ میلیون یورو ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این محصول از ۲۱ فروردین ماه تاکنون اختصاص پیدا کرده است.
چرا کره گران شد!؟
هر کیلوگرم کره نهایتا به قیمت ۲۹ هزار و ۱۳۳ تومان وارد می‌شود که با احتساب هزینه‌های تمام شده برای واردات از جمله تعرفه و هزینه‌های بسته‌بندی، این محصول در کارخانه‌های لبنی نباید به قیمت افزایش یافته فعلی که هر ۱۰۰ گرم آن ۴۵۰۰ تومان است، فروخته شود.
بازهم رویه همیشگی؛ گرانی لبنیات قبل مجوز
پایگاه خبری راد: صنایع لبنی مانند گذشته و قبل از آنکه مجوز بگیرند، قیمت محصولات‌شان را افزایش داده‌اند. در این میان از دستگاه‌های نظارتی که فقط اعلام کرده‌اند "افزایش قیمت‌ها تخلف است"، برای برخورد خبری نیست و صنایع قیمت‌هایشان را به حالت قبل برنگردانده‌اند.
گرانی لبنیات تخلف است
پایگاه خبری راد: در حالیکه طی کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات‌شان را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: " این کارخانه‌ها هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود"، اما بازار شاهد بازگرداندن قیمت‌های غیرقانونی به حالت سابق نیست.
مرا وارد چالش نان با وزارت صنعت نکنید/تورم محصولات کشاورزی زیاد نیست/آنفلوآنزا عامل گرانی مرغ
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته درباره مسائل مختلفی از جمله علت ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج، افزایش قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ، گوشت و تخم مرغ، همه مسائل و حواشی گندم، آرد و نان، مسئله سیب‌هایی که در کنار خیابان ریخته شده بودند، مشکلات تعرفه‌ای با عراق و برای صادرات محصولات کشاورزی و... صحبت و از کشاورزان به خاطر تاخیر در پرداخت خسارت بیمه کشاورزی عذرخواهی کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد