16:55 | سه شنبه 29 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اصطلاح

با ارائه بازی‌های تغییریافته ایرانی برخورد می‌شود
نماد برتر- به گفته معاون نظارت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای، درگاه‌های عرضه‌کننده بازی‌های رایانه‌ای، برای جمع‌آوری و حذف بازی‌های غیرمجاز و تغییریافته (مادسازی شده MOD)، تا پایان آذرماه فرصت دارند.
پتانسیل رسیدن به روزهای اوج وجود دارد
نماد برتر- مهدی رضایی نوسان را جزو ذات بازارهای مالی عنوان کرد و گفت: بازار در سیکل تازه، پس از یک دوره روند صعودی مدتی است که با تاثیر عوامل درونی و بیرونی اقتصاد، وارد فاز استراحت شده است، اما اکنون بررسی وضعیت کامودیتی‌ها و همچنین نرخ رشد ارز نیمایی این نوید را می‌دهد که بازار توان رسیدن به روزهای پر رونق و همچنین قله‌های پیشین را دارد.
ایران وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌ سازی شد
نماد برتر- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌ ملل گفت: تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.۶ به سانتریفیوژ، آخرین مرحله برای آغاز غنی سازی و جداسازی اورانیوم ۲۳۸ از اورانیوم ۲۳۵ است.
معاملات اوراق اختیار فروش تبعی در بازار سرمایه؛ فرصت ها و تهدیدها
نماد برتر- اوراق اختیار فروش تبعی، یکی از بهترین ابزارهای ممکن برای به حداقل رساندن ریسک سیستماتیک در معاملات سهام محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاران با استفاده از این ابزار می‌توانند نسبت به کسب بازده مورد انتظار، اطمینان لازم را کسب کنند.
بیش از هر زمان دیگری به کارآفرینان نیاز داریم/راهکارهای ساده برای تقویت خلاقیت
نماد برتر- مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در رویدادهای فناورانه اکثر ایده‌ها سطحی است و چنین ایده‌هایی منجر به رفع مشکلات کشور نخواهد شد، گفت: توسعه خلاقیت در جوانان برای ایده‌پردازی مربوط به آموزش‌های دوره کودکی می‌شود و این در حالی است که تعلیم و تربیت در کشور منجر به رشد خلاقیت در کودکان نمی‌شود.
عدم اعتماد متقابل آفت پیشرفت تعاونی‌ها
نماد برتر- یک استاد مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه روحیه کار انفرادی در بین ایرانیان حاکم است اعلام کرد که عدم اعتماد متقابل، روحیه انتقادپذیری کم و مصادره کردن نتایج کارها از جمله موانع کار گروهی در تعاونی ها است.
درخواست نمایندگان کارگری برای ترمیم دستمزد
نماد برتر- یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به ارسال نامه نمایندگان گروه کارگری به دبیرخانه شورای عالی کار برای تشکیل هرچه سریعتر جلسه دستمزد، بر ضرورت ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال تاکید کرد.
ترس کسب‌وکارها از عاقبت تجارتشان، مانع نوآوری و توسعه است
نماد برتر- عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای میگوید وجود برخی کج‌فهمی‌ها از تحریم و تورم برای شرکت‌های استارت‌آپی کشنده‌تر است و ما با قوانین و مقررات، جلوی رشد و توسعه کسب‌وکارها را می‌گیریم. عدم شناخت روی مسائل استارت‌آپ‌ها نیز باعث می‌شود برخی احکام و قوانینی که برای مجموعه‌های استارت‌آپی و پلتفرم‌های اینترنتی صادر می‌شود، با ماهیت و ذات این کسب‌وکارها همخوانی نداشته باشد.
تفاوت رفتار سرمایه گذاران در بورس با رقبا در چوب حراج / پیشنهاد کاهش دارایی
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تفاوت عملکرد سرمایه گذاران در بورس با بازارهای رقیب در چوب حراج به سهام ، پیشنهادی درباره کاهش غیرملموس کردن این دارایی ارائه کرد.
۱۵ پیشنهاد برای توقف روند ریزش بورس و بازگشت آرامش
نماد برتر- با ریزش حدود ۳۵ درصدی شاخص بورس طی چهار ماه و کاهش قیمت سهام ۵۰ تا ۷۰ درصدی اکثر شرکت ها، ۱۵ راهکار برای توقف این روند و بازگشت آرامش به سازمان بورس پیشنهاد داده شد.
۱۷۰ پرونده سیگنال فروشی و سایت متخلف/ برخورد با سهام پروژه و ربات ها
نماد برتر- معاون حقوقی سازمان بورس با اشاره به ۱۷۰ پرونده سیگنال فروشی و سایت متخلف از طرحی برای استفاده عموم از نظرات کارشناسی افراد حقیقی خبر داد.
جزئیات برخورد با کانال‌های سیگنال فروش/ تشکیل ۹۷ پرونده قضایی برای متخلفان بورسی
نماد برتر- جعفر جمالی: سازمان بورس و اوراق بهادار طبق قانون مکلف است، علیه کسانی که فعالیت غیرمجاز نهادهای مالی مانند سبدگردانی، یا ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند، اقدام کند.
برای مقابله با بدافزارهای جدید چه باید کرد؟
نماد برتر- برای مقابله با بدافزارهای جدید، استفاده از روش‌های قدیمی چندان موثر نیست، اما مهم‌ترین نکته این است که سیستم‌ها باید مرتباً بررسی شوند و اسکن‌های آسیب‌پذیری برای شناسایی سیستم‌ها و برنامه‌های در معرض خطر انجام شود.
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بنگاه توسعه ماشین‌های کشاورزی تبدیل شده است
نماد برتر- عضو هیأت علمی گروه مهندسی سیستم های کشاورزی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نامناسب است، به طوریکه دید علمی و پایدار نسبت به مکانیزاسیون کشاورزی در مدیریت کلان ندارند، مفهوم توسعه مکانیزاسیون را اشتباه گرفته‌اند و قطعا باید قدم‌های بهتری در این زمینه بردارند.
هشدار اتحادیه طلا وجواهر تهران به معامله‌گران فردایی و کاغذی سکه و طلا
نماد برتر- اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام اینکه معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی غیرقانونی است، به دلالان این نوع معاملات هشدار داد.