13:42 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
خطر تعطیلی برخی واحدهای تولید آرد البرز

1397/04/14 16:08

خطر تعطیلی برخی واحدهای تولید آرد البرز

پایگاه خبری راد: رییس انجمن آرد البرز گفت: برخی از واحدهای تولید آرد استان به دلیل زیاندهی در آستانه تعطیلی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری راد،محمدرضا طلایی اظهار کرد: در حال حاضر 19 واحد تولید آرد در استان وجود دارد که همگی آنها به بهترین تکنولوژی و آزمایشگاه‌ها مطابق با استاندارد های تعیین شده مجهز هستند.

وی ادامه داد: صاحبان بسیاری از این واحدها با مشکل تامین هزینه مواجه هستند و برخی از آنها نیز به دلیل زیاندهی در آستانه تعطیلی قرار دارند. این واحدها برای افزایش قیمت به مجوز دولت نیاز دارند ولی از سال 93 تا کنون نه از افزایش قیمت خبری بوده نه از افزایش دستمزد.

این مسئول توضیح داد: کارخانه‌های آرد استان به دلیل فعالیتی که دارند همیشه سودآور بوده اند ولی متاسفانه در حال حاضر کار به جایی رسیده که بسیاری از آنها زیانده شده‌اند.

طلایی اظهار کرد: در شرایط فعلی که واحدهای قدیمی هم برای حیات با مشکل مواجه هستند برای ایجاد واحدهای جدید در استان موافقت اصولی صادر می‌شود و این جای تعجب دارد.صدور این موافقت‌های اصولی اغلب بدون بررسی و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به همین دلیل تقاضا داریم مسئولان با دقت بیشتری در این خصوص عمل کنند.

وی اظهار کرد: بدون اغراق می‌توان گفت همین 19 واحد تولید آرد استان اگر به خوبی حمایت شوند می‌توانند آرد بسیاری از نانوایی‌های کشور را تامین کنند.
انتهای پیام