04:32 | شنبه 5 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
تامین ارز مشکل مشترک واحدهای تولیدی زنجان

1397/04/13 10:30

رئیس سازمان‌ صنعت،‌ معدن و تجارت استان اعلام کرد:

تامین ارز مشکل مشترک واحدهای تولیدی زنجان

پایگاه خبری راد: رئیس سازمان‌ صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: تامین ارز مشکل مشترک واحدهای تولیدی استان برای تامین مواد اولیه است.

به گزارش پایگاه خبری راد، ناصر فغفوری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: در همایش روز صنعت و معدن که در تهران برگزار شد، عنوان شد که در شرایط فعلی، تعطیلی واحدهای تولیدی از جانب مدیران به هر دلیلی قابل قبول نیست و راهکارهایی برای وصول مطالبات پیش‌بینی شده است.

این مسئول ادامه داد:   مشکلات باید بر اساس راهکارهایی که در استان برای وصول مطالبات و حل مسائل ارائه می‌شود، حل و پیگیری شود.

وی با اشاره به جمع‌بندی مشکلات واحدهای تولیدی، افزود: به دنبال آن هستیم که واحدها مشکلات خود را احصا و جمع‌بندی و به این سازمان ارائه کنند و در نهایت نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مشکلات را جمع‌بندی و دسته‌بندی کرده و در جلسه رصد مسائل اقتصادی استان مطرح کند.

فغفوری خاطرنشان کرد:   مصوبه کارگروه تسهیل در حکم مصوبه هیئت وزیران است و برای همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و بانکهای دولتی و خصوصی و حتی موسسات مالی و اعتباری لازم‌الاجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که مرکز تصفیه‌پساب برای واحدهای روغن‌کشی در شهرستان طارم ایجاد شود تا واحدهای کوچک پساب‌های خود را به آن وارد کنند.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر 8 کارخانه روغن‌کشی در طارم وجود دارد که بیشتر آن‌ها با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند، چرا که عمده تولیدات زیتون در استان به کنسرو تبدیل می‌شود و در صورت ایجاد واحد جدید در حوزه روغن‌کشی، این واحد با مشکل تامین مواد اولیه مواجه خواهد شد.

حسین جعفری ادامه داد: تولید روغن زیتون در واحدهای روغن‌کشی در طارم به روش پرسینگ بوده و در دمای 50 درجه روغن استخراج می‌شود و فنول به آن اضافه نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با یکی از سرمایه‌گذاران برای استخراج روغن برای مصارف صنعتی از تفاله واحدهای روغن‌کشی توافق شده که در استحصال این نوع روغن از حلال‌های شیمیایی استفاده می‌شود.

استاندار زنجان گفت:  در شرایط فعلی کشور، مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید اجرا شود.

به گزارش ایسنا، اسدالله درویش‌امیری امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها لازم است ولی نباید مردم و سرمایه‌گذاران در بروکراسی اداری سرگردان شوند و مشکل پرونده‌ها به جای حل شدن در کارگروه‌ها جابه‌جا شود.

این مسئول ادامه داد: مردم به اندازه کافی از بروکراسی اداری خسته هستند، به همین دلیل دیگر نباید به خاطر هماهنگی بین دستگاه‌ها وقت و انرژی مردم تلف شود.

وی افزود: در رابطه با سرمایه‌گذاران نیز باید هماهنگی بین ادارات قبل از صدور پروانه بهره‌برداری باشد و بعد از صدور پروانه نباید به دنبال دریافت استعلام بود و باید برای این مهم مکانیزمی در نظر گرفت و توجه کرد که ادارات برای مانع‌تراشی به وجود نیامده‌اند.

درویش‌امیری تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور، مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر سایر دستورالعمل‌ها اولویت دارد   و عقل و دلسوزی‌ باید جای دستورالعمل را بگیرد تا واحدهای تولیدی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و اشتغال کاهش نیابد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط اقتصادی پیچیده قرار دارد، خاطرنشان کرد: این شرایط بر روی واحدهای اقتصادی تاثیر دارد. همچنین افزایش قیمت ارز، نوسانات ارزی، مشکل واردات مواد اولیه و صادر کردن تولیدات، واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است و باید مدیران همه دستگاه‌ها در حل مشکلات بخش خصوصی تلاش کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه باید برای نجات اقتصاد، لباس رزم بپوشند، یادآور شد: در تصمیم‌گیری‌ها باید قدرت عقل، تدبر و دلسوزی بر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها اولویت داشته باشد و در تصمیم‌گیری‌ها از استنباط بیشتری استفاده کرد، چراکه حضور مسئولان در استان‌ها به دلیل همین مسئله است و نباید همه امورات از مرکز صادر شود.

درویش‌امیری با اشاره افزایش گرمای هوا در برخی مناطق کشور، تصریح کرد: با افزایش دما به بیش از 45 درجه شاهد کاهش آب ذخیره شده در پشت سدها هستیم و این در حالی است که مصرف برق نیز افزایش یافته است و برای جلوگیری از قطع برق در مناطق گرمسیر، مدیریت استان زنجان نیز مانند سایر استان‌ها تصمیم به تغییر ساعات اداری از 6:30 تا 13:30 گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور با افزایش مصرف و کاهش تولید برق مواجه است، اظهار کرد: کاهش مصرف برق نوعی حمایت از بخش خصوصی است و اگر امروز در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل نیاید استان زنجان نیز به سرنوشت استان‌های جنوبی در بحث آب و برق دچار خواهد شد.