04:18 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
نرخ بیکاری انگلیس به پایین‌ترین سطح ۴۳ سال اخیر رسید

1397/03/27 09:19

نرخ بیکاری انگلیس به پایین‌ترین سطح ۴۳ سال اخیر رسید

پایگاه خبری راد: نرخ بیکاری انگلیس در سه ماهه منتهی به آوریل به ۴.۲ درصد رسیده است که کمترین سطح از سال ۱۹۷۵ میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در این مدت برای بیش از ۱۴۶هزار نفر شغل ایجاد شده است که بیشتر از ۱۱۰هزار نفری است که پیشتر پیش‌بینی می‌شد. بدین ترتیب نرخ بیکاری در دوازده ماهه منتهی به آوریل ۲۰۱۸ از ۴.۶ درصد به ۴.۲ درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر ۳۲.۳۹ میلیون شاغل در انگلیس وجود دارد که ۴۴۰هزار نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این بدان معناست که ۷۵.۶ درصد از جمعیت انگلیس مشغول به کار هستند. حدود ۸.۶۵ میلیون انگلیسی ۱۶ تا ۶۴ ساله وجود دارند که از نظر اقتصادی غیر فعال هستندکه ۷۲هزار نفر کمتر از نوامبر سال گذشته و ۲۰۰هزار نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

هفته گذشته آمار متوسط دستمزدها در این کشور نشان دهنده افزایش ۲.۸ درصدی درآمدها بود اما رشد دستمزدها تنها ۰.۴ درصد به نسبت سال گذشته افزایش داشته است که رشدی بسیار خفیف محسوب می‌شود.

متوسط نرخ بیکاری در انگلیس در بازه ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۸ میلادی معادل ۷.۰۵ درصد بوده است که بیشترین سطح ثبت شده مربوط به زمانی است که نرخ بیکاری به ۱۲ درصد رسید و کمترین نرخ بیکاری نیز ۳.۴ درصد سال ۱۹۷۳ است.