15:47 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
صنعت خودرو زیر تیغ جراحی وزیر بهداشت

1396/12/27 14:06

صنعت خودرو زیر تیغ جراحی وزیر بهداشت

پایگاه خبری راد: ما به مردم این کشور ظلم می‌کنیم، اگر بلد نیستیم خودرو با حداقل استانداردها بسازیم، چه اصراری هست اصلاً خودرو تولید کنیم؟» این بخشی از سخنان وزیر محترم بهداشت در برنامه زنده تلویزیونی بود, او با تیغ آخته چند دقیقه‌ای خودروسازان را مورد عنایت قرار داد و گفت: «ما می‌توانیم بهتر از این عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری راد، حمله به صنعت خودروسازی در قاموس وزارت بهداشت دکتر هاشمی نکته جدیدی نیست, او هر از گاهی نقدهایی تند بر صنعت خودروسازی وارد کردند. اما آیا این نقدها راهگشا و چاره‌ساز نیز هستند؟ به نظر می‌رسد که چنین انتقاداتی نه تنها گره‌ای از صنعت خودروسازی باز نمی‌کند که گره‌ای بیشتر بر مشکلات نیز خواهد زد.

شاید لازم باشد یکبار از دکتر هاشمی باید بپرسیم که جناب آقای دکتر عزیز واقعاً در چه فضای به نقد صنعت خودرو همت گماشته‌اید؟ نقد صنعت خودرو در حد کلیاتی که جنابعالی فرمودید, از هر کسی بر می‌آید و اصلاً کار دشواری نیست که وزیری توانمند همچون شما بخواهد وقت و زمان خودش را صرف آن بکند!

انتظار این بود که جنابعالی که به روندها و رویه‌های کلی اشراف دارید, این صنعت را همپایه سایر نهادهای درون کشوری به نقد می‌گذاشتید, وگرنه مقایسه صنعت خودروسازی ایران با صنعت خودروسازی کشورهای پیشرفته به همان حد بی‌راه است که بخواهیم مثلاً وضعیت بیمارستان‌های ایران را با بیمارستان‌های آن کشورهای پیشرفته قیاس کنیم!

صنعت خودروساز یک سیستم بین‌المللی است, هر چه ارتباطاتش با جهان بیشتر باشد, کیفیت محصولاتش هم بهتر خواهد شد. بنابراین نمی‌توانیم در یک محیط بسته به داوری بنشینیم, حتی اگر ناممان قاضی‌زاده باشد!