09:45 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
واردکنندگان خودرو در محدودیت بسر می برند

1396/12/22 11:25

هر 15 روز یک بحران؛

واردکنندگان خودرو در محدودیت بسر می برند

پایگاه خبری راد: طی چهار سال گذشته بیشترین صدمه ممکن به واردکنندگان خودرو تحمیل شد بطوریکه هر ۱۵روز یک بحران را برای فعالان این صنف شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری راد، کوروش مرشد سلوک رییس انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب گفت: در این مدت شاهد انواع و اقسام دستورالعمل و شرایط خلق الساعه از سوی وزارت صنعت، محیط زیست، سازمان استاندارد، سازمان امور مالیاتی، شماره گذاری و ... برای واردکنندگان خودرو بوده ایم.
به گفته وی، بسته شدن سایت ثبت سفارش در ابتدای تابستان امسال نیز شاه بیت بحران های تحمیلی بر صنف و فعالان حوزه واردات خودرو بود.
مرشد سلوک از دولت تدبیر و امید به عنوان "دولت بی ثبات" یاد کرد و افزود: تمام خودروهایی که هم اکنون نیز در گمرکات کشور خاک می خورد پیش فروش شده است و مشتریان منتظر ترخیص خودروهای خود هستند. این خودروها بعضا متعلق به گری مارکت و یا خودروهایی با ارزش بالای ۴۰هزار است.
رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: به تازگی شاهد تصمیم گیری برای تعیین تکلیف خودروهای باارزش بالای ۴۰هزار دلار با شرایط ۷۵ به اضافه ۴۰ درصد تعرفه واردات هستیم که افزایش ۴۰درصدی قیمت رادبه مشتریان تحمیل می کند!
وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به موضوع ثبت سفارش غیر قانونی ۱۹ هزار خودرو در زمان بسته بودن ثبتارش تاکید کرد: دولت و سازمان های تابعه آن باید مسایل و موضوعات منجر به ایجاد فساد را ریشه ای حل و فصل کنند تا شاهد اینگونه فسادهای سازمان یافته و گسترده نباشیم.
مرشدسلوک یادآور شد: سالیانه کشور برای ۷۰هزار خودرو وارداتی تقاضا دارد و این رقم با توجه به تولید ۱.۴میلیون خودرو، حدود ۵درصد خودروهای کشور می شود.