08:18 | سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
استقبال سبز شاخص کل از نخستین روز دولت جدید

1400/05/13 13:54

با افزایش ۳۰ هزار واحد رقم خورد؛

استقبال سبز شاخص کل از نخستین روز دولت جدید

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه سیزدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۳۰ هزار و ۴۱۴ واحد به رقم یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۷۴ واحد افزایش، رقم ۴۰۳ هزار و ۲۴۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش نماد برتر، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۵۹ هزار و ۸۱۲ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه شیمیایی با ۹۱ هزار و ۴۵۶ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال، گروه چند رشته ای صنایع با ۵۶ هزار و ۷۳۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۰ هزار و ۲۲۴ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۸ هزار و ۶۸۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال و گروه فراورده نفتی با ۳۶ هزار و ۱۸۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴ هزار و ۱۳۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۶۳۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۹۰۳ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۶۶۸ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۶۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۲۲۴ واحد، بانک تجارت با ۱۵۰ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۰۵ واحد، شرکت سایپا با ۸۷ واحد و شرکت پست بانک ایران با ۷۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.