21:33 | چهارشنبه 9 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
فیس لیفت هیوندای سوناتا هیبریدی معرفی شد

1396/11/21 20:19

فیس لیفت هیوندای سوناتا هیبریدی معرفی شد

پایگاه خبری راد: هیوندای در جدیدترین اقدام خود، نسخه‌های فیس لیفت هیوندای سوناتا هیبریدی و نسخه پلاگین هیبریدی آن را معرفی کرد که اولین حضور و نمایش عمومی آنان در نمایشگاه بین المللی شیکاگو خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری راد، اول از همه در طراحی ظاهری اتومبیل، کمپانی خودروسازی هیوندای با الگوبرداری از نسخه‌های فیس لیفت هیوندای سوناتا معمولی پیش رفته و حالا محصولات دوست دار محیط زیست خود را به چهره آنان نزدیک کرده است که در این زمینه می‌توان به تغییرات حاصل شده در جلوپنجره مشبک اتومبیل، چراغ‌های پیشانی، مجموعه سپر اتومبیل با اصلاح ورودی‌های هوا، کاپوت جدید موتور و... اشاره داشت که در ظاهر اتومبیل بهبود قابل توجهی ایجاد کرده است، اما در زیر کاپوت اتومبیل چه خبر خواهد بود؟

همانطور که گفتیم، کمپانی خودروسازی هیوندای دو نسخه "هیبریدی" و "پلاگین هیبریدی" آماده کرده است که بر روی نسخه هیبریدی اتومبیل از یک موتور الکتریکی 51 اسب بخاری و همچنین یک موتور بنزینی درون سوز با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که دارای حجم 2 لیتری بوده و می‌تواند حداکثر خروجی قدرت 154 اسب بخاری داشته باشد، اما پس از ترکیب این دو نیرو با یکدیگر و در نظر گرفتن اتلاف انرژی، خروجی قدرت ترکیبی 193 اسب بخاری بدست می‌آید.

طبق ادعای کمپانی خودروسازی هیوندای، می‌توان به حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت در حالت تمام الکتریکی دست پیدا کرد و همچنین با پر کردن باک سوخت و همچنین شارژ کامل باتری‌های اتومبیل، می‌توان بدون توقف تا 1046 کیلومتر رانندگی کرد.

بهتر از نسخه هیبریدی، سیستم محرک پلاگین هیبریدی اتومبیل خواهد بود که باتری‌های مجموعه آن از 1.76 کیلووات ساعت در نسخه هیبریدی به 9.8 کیلووات ساعت از نوع "لیتیوم یون پلیمری" ارتقا پیدا کرده و می‌تواند محدوده حرکت بالاتری تا 43 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی داشته باشد که پس از خالی شدن باتری‌ها، هم می‌توان از پیشرانه 2 لیتری 154 اسب بخاری برای شارژ مجدد باتری‌ها استفاده کرد و هم می‌توان با اتصال آن به برق شهری، باتری‌های اتومبیل را در زمان استراحت شارژ کرد.

در پایان شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرده است که نسخه‌های هیبریدی از هیوندای سوناتا فیس لیفت در 3 ماهه اول سال جاری میلادی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت، اما نسخه پلاگین هیبریدی آن در 3 ماهه دوم سال جاری وارد بازار می‌شود.