19:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تعدیل 24 درصدی سودآوری برای «دارو»

1400/02/18 18:02

چه خبر از نمادهای بورسی:

تعدیل 24 درصدی سودآوری برای «دارو»

نماد برتر - رشد مقادیر و نرخ‌های فروش محصولات در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۸، مهمترین عامل رشد چشمگیر سودآوری کارخانجات داروپخش بوده است.

به گزارش نماد برتر، متاسفانه عدم نقدشوندگی و کاهش مفرط تقاضا و سرمایه‌گذار در گروه‌های کوچک نظیر گروه تولید دارو از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روز‌های سهامداران و سرمایه‌گذاران محتمل سهام شرکت‌های این گروه است.


سهامداران شرکت کارخانجات داروپخش نیز علیرغم اعلام تعدیل مثبت ۲۴ درصدی و رشد سودآوری در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته، همچنان از عدم وجود تقاضا و صف فروش رنج می‌برند.


رشد مقادیر و نرخ‌های فروش محصولات در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۸، مهمترین عامل رشد چشمگیر سودآوری کارخانجات داروپخش بوده است.


بی‌شک یکی از موثرترین عوامل افزایش مقادیر و مبالغ فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ را می‌توان به افزایش در حدود ۲۳۲.۰۰۰ عددی فروش قرص داخلی مرتبط دانست که این موضوع منجر به رشد بیش از ۹۷۰ میلیارد ریالی فروش این محصول در این مدت هم شده است.


افزایش محسوس مقادیر فروش داخلی این شرکت به همراه رشد چشمگیر نرخ‌های فروش از جمله عوامل تاثیرگذار بر رشد درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بوده است.


در نهایت تحقق بیش از ۲.۷۳۰ میلیارد ریال سود خالص و ثبت رشدی ۲۴ درصدی در صورت‌های مالی حسابرسی نشده سالانه این شرکت نتوانست رشد جذابی را نصیب سهامدارانش کند.


بیشتر بخوانید:



کاهش فروش در «کرازی» در اسفندماه



«شتهران» برای خود سود کشف کرد!



سود «دزهروای» پاسخگوی زیان انباشته نبود!