20:48 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پایان خوش فصل اول «چکاپا»

1399/12/26 11:33

رشد 114 درصدی سودآوری رقم خورد؛

پایان خوش فصل اول «چکاپا»

نماد برتر - صنایع کاغذ پارس که پس از خصوصی‌سازی در مدار رشد و سودآوری قرار گرفت، 3 ماهه نخست سال مالی خود را با رشد مطلوب سودسازی به پایان رساند.


به گزارش نماد برتر، شرکت گروه صنایع کاغذ پارس سال مالی منتهی به آبان ماه دارد و اولین فصل از سال مالی 1400 خود، به سود خالص 578 میلیارد ریالی معادل 62 ریال به ازای هر سهم دست یافت که نسبت به عملکرد مدت مشابه سال مالی 1399، رشد 114 درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.



بر اساس این گزارش، در 3 ماهه نخست سال مالی 1400، درآمدهای عملیاتی این شرکت 136 درصد افزایش یافت و همین عامل کافی بود تا موجب جهش بیش از دو برابری سود را فراهم آورد.



علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات، شاهد رشد مقداری نیز هستیم و برآورد می‌شود تا پایان سال جاری مبلغ فروش از رقم 8 هزار و 600 میلیارد ریال فراتر رود. لازم به ذکر است که فروش کل سال مالی قبل 5 هزار و 209 میلیارد ریال بود.



پیش بینی می‌شود در شش ماهه دوم سال مالی این شرکت، محصولات شرکت پارس طبیعت نیز به بازارهای صادراتی عرضه شوند که طبیعتا در این خصوص نرخ ارز بسیار موثر است. البته افتتاح این کارخانه انجام شده و پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، فرآیند فروش آغاز خواهد شد.



تکمیل زنجیره تولید خمیر تا تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی، سرمایه گذاری در شرکت پارس طبیعت سلولز به منظور ایجاد و راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف دوستدار طبیعت و تولید محصولات انحصاری (تولید خمیر از گیاهان یکساله) از جمله برنامه‌هایی است که مزیت رقابتی «چکاپا» را افزایش می‌دهد.



بنابراین، می‌توان انتظار سال به مراتب بهتر از سال مالی قبل در انتظار «چکاپا» باشد؛ هر چند که سهام این شرکت در این سال از قله 1300 تومان به 534 تومان سقوط کرد و تقریبا نیمی‌از ارزش خود را از دست داد اما؛ جزو سهم‌هایی تلقی می‌شود که توان صعود مطلوبی در بازه زمانی بلندمدت دارد.