06:05 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
بورس کالا کنتور برق ۴ شرکت را در بازار اصلی پذیرش کرد

1399/11/25 11:46

بورس کالا کنتور برق ۴ شرکت را در بازار اصلی پذیرش کرد

نماد برتر- بورس کالا از پذیرش کنتور برق شرکت های الکترونیک افزار آزما، توس فیوز، صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس و طرح های صنعتی راد نیروی کرمان در بازار اصلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالا با صدور اطلاعیه‌های جداگانه از پذیرش کالای کنتور برق شرکت های الکترونیک افزار آزما، توس فیوز، صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس و طرح های صنعتی راد نیروی کرمان در بازار اصلی این بورس خبر داد.


براین اساس، پذیرش کنتور برق شرکت های الکترونیک افزار آزما، توس فیوز، صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس و طرح های صنعتی راد نیروی کرمان پس از بررسی مدارک و مستندات در جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بازار اصلی این بورس مورد تصویب قرار گرفت.


پیش‌تر مدیریت مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا از راه اندازی معاملات به روش مناقصه در آینده نزدیک خبر داده و اعلام کرده بود: طی مذاکراتی مقرر شده شرکت توانیر در اولین گام و بصورت پایلوت خرید کنتور برق را در قالب معاملات مناقصه وارد بورس کالا کند که در کنار کنتور، مسیر مناقصات اقلام دیگری مانند کابل، ترانسفورماتور، پایه ها و دکل های برق برای انجام معاملات، باز خواهد شد.


در اولین گام باید کنتور شرکت های کنتورساز در بورس کالا پذیرش شود که در دو هفته گذشته چهار شرکت کنتورساز تقاضای پذیرش محصول را برای معامله در بورس ارائه دادند که پس از مطرح شدن در هیات پذیرش، کنتور این چهار شرکت در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفت. در کنار پذیرش کالا، مناقصه گذار و کسانی که تمایل به حضور در مناقصات را دارند باید کد بورس کالا دریافت کنند که برخی شرکت های توزیع برق منطقه ای این کد را داشته و برخی در فرآیند دریافت و اخذ کد قرار گرفته اند.