23:12 | يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
شرط واریز سود سهام عدالت ۹۸ تا پایان سال و توزیع متمرکز سود ۱۲۰ شرکت

1399/11/25 11:10

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی:

شرط واریز سود سهام عدالت ۹۸ تا پایان سال و توزیع متمرکز سود ۱۲۰ شرکت

نماد برتر- مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام شرط واریز سود سهام عدالت ۹۸ تا پایان اسفند،گفت: ۱۲۰ شرکت بورسی، سود را از طریق سپرده گذاری توزیع و ۲۷ میلیون نفر از طریق سامانه، سود گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، حسین فهیمی درباره زمان واریز سود سال 98 سهام عدالت گفت: امکان واریز سود سهام عدالت افرادی که روش سرمایه‌ گذاری غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند از سوی سپرده‌گذاری مرکزی وجود دارد. هر کدام از 36 شرکت سرمایه‌گذاری استانی و ناشران بورسی که برای واریز سود مشمولان سهام عدالت، سپرده گذاری مرکزی را انتخاب کرده باشند این سود براساس شماره حساب اعلامی در سجام واریز خواهد شد.


وی افزود: اگر چنانچه مشمول سهام عدالت بخواهد سود را بصورت متمرکز دریافت کند تنها راه این اقدام، ثبت‌نام در سامانه سجام است. پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال بستگی هم به فعالیت شرکت ها دارد و هر کدام از شرکت های سهام عدالت که برای پرداخت سود، سپرده‌گذاری را انتخاب کنند و اقدامات لازم را برای این فعالیت انجام دهند، سود سهامداران را تا پایان سال پرداخت می‌ شود .


فهیمی ادامه داد: بالغ بر 120 شرکت حاضر در بورس، سود را از طریق سپرده گذاری برای سهامداران واریز کرده اند و سال جاری بالغ بر 27 میلیون نفر از طریق سامانه جامع توزیع سود، سود سالانه را دریافت کرده اند.