08:39 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تشکیل صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت

1399/11/21 09:40

عضو هیات مدیره سازمان بورس خبر داد:

تشکیل صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت

نماد برتر- عضو هیات مدیره سازمان بورس با اعلام ارزش سرمایه‌ 36 تا 3 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت از تشکیل صندوق بازارگردانی اختصاصی این گروه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمدرضا معتمد با اشاره به ارزش 386 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: از 49 شرکت حاضر در سبد سهام عدالت ، 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی هستند که در قالب هلدینگ به همه سهامداران اختصاص می‌یابد. بین این شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بیشترین ارزش سرمایه‌ 36 هزار میلیارد تومان و کمترین حدود 3 هزار میلیارد تومان است.


وی افزود: در مجمع 20 اسفند این گروه از شرکت ها باید بیش از 50 درصد صاحبان سهام حضور داشته باشند. در غیر این صورت باید جلسه دیگری با فاصله 10 روزه برای انتخاب هیات مدیره شرکت برگزار می شود که با حضور هر تعداد سهامدار ، رسمیت دارد .


معتمد ادامه داد: از آنجایی که این شرکت‌ها هنوز بازارگردان ندارند برخی در صف فروش هستند اما در عرضه این شرکت‌ها هم سمت خریدار و هم فروشنده سرمایه‌گذار بودند. از زمان بازگشایی سهام تاکنون ارزش دارایی این شرکت‌ها یکسان اما قیمت‌ها متفاوت است که برای حمایت حداقلی از سهام این شرکت‌ها برای نقدشوندگی، صندوق بازارگردانی تشکیل خواهیم داد .