00:56 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پذیره نویسی اوراق شستا با سود ۱۸ درصدی از شنبه در بورس آغاز شد

1399/11/19 13:25

پذیره نویسی اوراق شستا با سود ۱۸ درصدی از شنبه در بورس آغاز شد

نماد برتر- پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت دوم به منظور تامین مالی ۳ هزار میلیارد تومانی شستا به مدت سه روز کاری از شنبه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، سازمان بورس با پذیره نویسی صکوک اجاره 3 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری تامین اجتماعی موافقت کرد تا این هلدینگ آماده تامین مالی از بورس تهران باشد.


بدین ترتیب، نهاد واسط مالی اردیبهشت دوم (با مسئولیت محدود) ۳ هزار میلیارد تومان اوراق اجاره به منظور خرید 2 میلیارد و یک میلیون و 334 هزار و 223 سهم سرمایه گذاری سیمان تأمین با قیمت 1499 تومان برای هر سهم از سرمایه گذاری تامین اجتماعی به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان و اجاره آن به سرمایه گذاری تامین اجتماعی به مبلغ 5.16 هزار میلیارد تومان منتشر می‌کند.


این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره 18 درصدی که اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز می شود و پرداخت هر 6 ماه اما بدون ضامن با تکیه بر رتبه اعتباری انجام می شود. پذیره نویسی اوراق از شنبه تا روز دوشنبه 20 بهمن به مدت سه روز کاری از طریق بورس تهران انجام و سپس معاملات ثانویه آن آغاز می شود.


همچنین بازارگردانی، مشاوره عرضه و پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت های تامین سرمایه امین بوده و عامل فروش آن شرکت کارگزاری صبا تامین است.