01:57 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
۶ انتظار کارگزار بورس از رئیس جدید سازمان برای ارتقای جایگاه بازار

1399/11/12 08:58

۶ انتظار کارگزار بورس از رئیس جدید سازمان برای ارتقای جایگاه بازار

نماد برتر- عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس با اشاره به اهمیت و جایگاه بازار سرمایه با بیش از ۵۰ میلیون سهامدار، ۶ انتظار از رئیس جدید سازمان بورس برای ارتقای جایگاه بازار مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، مهدی حاجی غلام سریزدی رئیس هیات مدیره کارگزاری ایساتیس پویا ، درباره انتظارات از رئیس جدید سازمان بورس در راستای حمایت و صیانت از بازار سرمایه به بورس پرس اعلام کرد: امروزه اهمیت و جایگاه بازار سرمایه با بیش از 50 میلیون سهامدار بر کسی پوشیده نیست به گونه ای که از این بازار به عنوان شریان اصلی اقتصاد ذکر می شود.


سازمان بورس متولی اصلی بازار سرمایه است و در این زمینه نقش رئیس این سازمان که توسط شورای عالی بورس انتخاب می شود، بسیار مهم و حیاتی است. انتخاب دهقان دهنوی با توجه به فعالیت در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد ، شجاعت در قبول این مسئولیت خطیر در شرایط حساس کنونی و همچنین مسئولیت در کارگروه مقررات زدایی وزارت اقتصاد به فال نیک گرفته می شود و قطعاً موفقیت در این مسیر با همراهی تمام اهالی و ارکان بازار سرمایه رقم خواهد خورد.


البته انتظار می رود حمایت های دولت از بازار سرمایه بیش از گذشته بوده و رئیس سازمان بورس در جلسات هیأت دولت حضور داشته و در تعامل با سایر نهادها ضمن حمایت و حفاظت از سرمایه اقشار مختلف مردم در این بازار، جایگاه بازار سرمایه را ارتقا بخشد و در این راه باید به گونه ای عمل شود که سایر نهادها دخالت نکرده و تصمیمات خلق الساعه و دستوری بر این بازار تحمیل نشود.


برخی انتظارات از رئیس جدید سازمان بورس:



1. توسعه زیرساخت های کنونی بازار سرمایه بخصوص سامانه های معاملاتی


2. افزایش تعامل با ارکان بازار سرمایه بخصوص کانون کارگزاران بورس در تدوین مقررات، دستورالعمل ها و تصمیم گیری ها


3. حمایت از کارگزاران به عنوان خط مقدم پاسخگویی به سهامداران، فراهم کردن امکان تنوع درآمدی برای آنها مشابه صنعت کارگزاری در سایر کشورها، برگشت کسر کارمزد آنها با عنوان سهم صندوق توسعه بازار به منظور امکان توسعه زیرساخت ها وفعالیت های آموزشی، جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای با تعیین دقیق رویه ها و مصادیق


4. مطالعه و بررسی حذف دامنه نوسان در بورس ها، بازنگری در محدودیت ها، سقف ریالی میزان سهام نیروها و افراد مرتبط درکارگزاری ها مشابه سایر بورس های دنیا.


5. پیگیری از مجلس و دولت در جهت تعیین فرمول های بلندمدت در زمینه نرح خوراک و انرژی صنایع و مشوق های مالیاتی به منظور امکان برنامه ریزی بلندمدت، ایجاد کسب و کارهای جدید و فراهم آوردن امنیت سرمایه گذاری.


6. افزایش حمایت از سهامداران خرد، بهبود نظام حاکمیت شرکتی و پیگیری اصلاح ساختار مدیریت سهام عدالت و شرکت های سرمایه گذاری استانی.