06:44 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
بایدن ۱۵ تصمیم ترامپ را لغو کرد / امکان مسافرت مردم ایران و کشورهای مسلمان

1399/11/02 19:23

در نخستین روز فعالیت :

بایدن ۱۵ تصمیم ترامپ را لغو کرد / امکان مسافرت مردم ایران و کشورهای مسلمان

نماد برتر- رئیس جمهور جدید آمریکا در نخستین روز فعالیت، ۱۵ فرمان برای لغو دستورات ترامپ از جمله ممنوعیت مسافرت مردم کشورهای مسلمان از جمله ایران و بازگشت به سازمان جهانی بهداشت را امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از آسوشیتدپرس ، جو بایدن در نخستین روز فعالیت به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا با ۱۵ فرمان ، برخی دستورات ترامپ و عمدتا" مربوط به تغییرات اقلیمی، فرمان‌های مهاجرتی و کرونا را لغو کرد .


 


براساس این گزارش، دستورهای صادره شامل لغو ساخت دیوار در مرز جنوبی با مکزیک ، لغو ممنوعیت مسافرتی از کشورهای عمدتا مسلمان از جمله ایران)، بازگشت به توافق زیست‌محیطی پاریس، بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت و لغو احداث خط لوله نفت خام اکس‌ال از کانادا به آمریکا ، الزام استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در تمامی ساختمان‌های فدرال و فرمان کمیسیون ۱۷۷۶ برای دستور آموزشی میهن پرستانه و... است.


 


همچنین دستور موسوم به داکا و مربوط به شهروندانی که در آمریکا به دنیا آمده ولی مدرک اقامت نداشتند، از سوی بایدن بار دیگر به اجرا گذاشته و طرحی در حوزه مهاجرت آماده ارایه به کنگره شده است .


 


بایدن علاوه بر این با برگزاری جلسه مجازی با کارکنان ماخ سفید اعلام کرد: برای صادق‌ترین و خادم‌ترین دولت در سرتاسر جهان کار می‌کنید. مردم برای ما کار نمی‌کنند، ما برای مردم کار می‌کنیم.