10:06 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ایران به پایگاه خانگی جدید القاعده تبدیل شده است / واکنش تند ظریف

1399/10/24 00:28

وزیر خارجه آمریکا بدون ارایه مدارک و اسناد:

ایران به پایگاه خانگی جدید القاعده تبدیل شده است / واکنش تند ظریف

نماد برتر- وزیر خارجه آمریکا بدون ارایه مدارک و اسناد ، مدعی شد ایران با پناه دادن به رهبران القاعده و حمایت مستقیم به پایگاه خانگی جدید این گروه تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، مایک پومپئو که تا چند روز از دولت آمریکا خارج می شود در ادعایی بدون ارایه اسناد ، ایران را متهم به پناه دادن به رهبران القاعده و حمایت مستقیم از این گروه کرد و گفت : القاعده ایران را تبدیل به پایگاه خانگی جدید کرده و در آن مستقر شده است.


 


وی ادامه داد: ایران به عنوان کانون جغرافیایی اصلی القاعده در واقع افغانستان جدید و حتی از آن هم بدتر است. اعضای القاعده برخلاف افغانستان که در کوهستان‌ها پنهان می‌شدند ، زیر چتر حفاظتی ایران فعالیت می‌کنند.


 


محمدجواد ظریف هم در واکنش به این ادعا در توئیتر اعلام کرد: از گنجاندن نام کوبا [در فهرست دولت‌های حامی تروریسم] تا از حالت محرمانه خارج کردن اسناد و ادعاهای مرتبط با القاعده، آقای ما دروغ می‌گوییم، تقلب می‌کنیم، دزدی می‌کنیم به‌طور رقت‌انگیزی دارد دوران کاری فاجعه‌ بار را با دروغ‌های جنگ‌افروزانه به پایان می‌رساند.


 


هیچ‌کس [با این دروغ‌ها] فریب نمی‌خورد. همه تروریست‌هایی که 11 سپتامبر را رقم زدند، از مقاصد سرزمین‌های محبوب مایک پامپئو در خاورمیانه آمده بودند. هیچ‌یک از آنها از ایران نبودند.


 


براساس این گزارش، ، رویترز هم اعلام کرد پمپئو دلیل موجه و قابل توجهی برای این ادعا ارائه نکرد.