13:38 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
وعده استاندار مرکزی به پرداخت بدهی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی شرکت پرحاشیه

1399/10/22 10:10

وعده استاندار مرکزی به پرداخت بدهی ۱.۲ هزار میلیارد تومانی شرکت پرحاشیه

نماد برتر- استاندار مرکزی گفت: بدهی‌ ۱.۲ هزار میلیارد تومانی هپکو از محل اعتبارات در اختیار وزارت تعاون ظرف یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، علی آقازاده با اشاره به نشست با وزیر تعاون درباره مسائل و مشکلات هپکو گفت: به زودی تنها بن بست رونق تولید در هپکو با پرداخت بدهی‌ها رفع خواهد شد. با نظر مساعد وزیر مبنی بر پرداخت بدهی‌ 1.2 هزار میلیارد تومانی از محل اعتبارات، بزرگترین مشکل اساسی پیش روی جهش تولید در بزرگترین شرکت صنعتی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه حل و فصل می‌شود.


 


وی افزود: مشکل صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی برای مشتریان هپکو با پرداخت بدهی‌ها نیز رفع خواهد شد تا انعقاد قراردادهای تولید ماشین آلات راهداری و جاده‌ای با سرعت بیشتری دنبال شود. در روزهای آینده در نشست با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بررسی نحوه پرداخت حقوق معوق کارگران هپکو نیز بررسی می‌شود. سعی بر این است حقوق معوق کارگران تا پایان سال جاری از محل اعتبارات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.


 


بنابراین گزارش، شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال 1354 شروع به فعالیت کرد. این شرکت با سرمایه اسمی 2.1 هزار میلیارد تومانی در تابلو زرد بازار پایه فرابورس حضور دارد.