19:26 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تکرار مخالفت میرسلیم با پذیرش FATF در مجمع تشخیص مصلحت

1399/10/21 08:50

تکرار مخالفت میرسلیم با پذیرش FATF در مجمع تشخیص مصلحت

نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکرار مخالفت با پذیرش FATF گفت: دولت برای مواجهه با تحریم‌ها تدبیری اتخاذ نکرده و مسائل مختلف را به قبول این موضوع ربط می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، مصطفی میرسلیم که یکی از مخالفان تصویب دو لایحه پالرمو و CFT است در سومین جلسه از مباحث استدلال مصلحت در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در شرایط کنونی به واسطه تحریم های اعمال شده در وضعیت غیرعادی قرار گرفته ایم و طبق اعلام دولت هیچ تضمینی برای لغو آنها وجود ندارد.


 


وی افزود: در نظام مالی و بانکی مسائلی وجود دارد که اگر اصلاح نشود کشور را با مشکل مواجه می کند.نتیجه این اتفاقات و عمل به این توصیه‌ها، شفاف شدن حسابها است. در صورت شفاف‌سازی در صحنه بین المللی مشخص می شود که چه کسی در دنیا چه کاری انجام می دهد. با شفاف سازی حساب ها مشخص می شود چطور تحریم ها را دور می زنیم. در همین شرایط میلیاردها دلار مبادله می کنیم و در صنعت پتروشیمی یا فضایی صادرات داریم. مسئولان اصلی FATF، آمریکایی ها هستند و باید تمام اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهیم.


 


میرسلیم گفت: در چنین شرایطی آن‌ها درصدد تشدید تحریم ها هستند. حدس می زنیم نپیوستن به FATF ممکن است مشکل ایجاد کند ولی یقین داریم که پیوستن به آن مشکل ساز خواهد بود. اگر دولت استدلال قوی داشته باشد و قانع شویم تصویب می شود اما وقتی همچنان تحریم های آمریکا وجود دارد، FATF معنایی ندارد و پذیرش آن باعث می شود با ساده لوحی خود را بیشتر در اختیار دشمن قرار دهیم.


 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت برای مواجهه با تحریم‌ها، تدبیری اتخاذ نکرده و مسائل مختلف را به FATF ربط می‌دهد. مثلاً می گویند که به دلیل نپیوستن به FATF، واکسن به ایران نمی رسد اما علت سوء مدیریت دولت است .می توانستیم با کوبا و چین برای واکسن وارد کار شویم اما دولت این کار را انجام نداد.


 


میر سلیم گفت: مجلس هم موافق تصویب این لوایح نیست. مردم محقق نشدن رفع مشکلات از جمله از دست رفتن ارزش پولی به کمتر از یک دهم را لمس کرده‎اند. از نظر عامه مردم و مجلس زیان این مسئله روشن است.

برچسب ها:

َّFATF ،بازار سرمایه