18:23 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مدیرعامل تسلا ثروتمندترین فرد جهان شد/ بادهی۱۴۰۰۰ درصدی سهام

1399/10/20 08:37

با جهش ۵۸۰ درصدی قیمت سهم :

مدیرعامل تسلا ثروتمندترین فرد جهان شد/ بادهی۱۴۰۰۰ درصدی سهام

نماد برتر- مدیرعامل تسلا به علت جهش ۵۸۰ درصدی قیمت سهام از آغازسال جاری میلادی به رتبه اول ثروتمندان جهان صعود کرد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از بلومبرگ، ایلان ماسک درپی افزایش ۵۸۰ درصدی سهام تسلا از ابتدای سال جاری میلادی با رشد ۷۹۰ دلاری هر سهم بیش از۱۸.۵ میلیارد دلار ثروت به دست آورد و با پشت سر گذاشتن جف بزوس مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون، ثروتمندترین فرد دنیا شد.


 


بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر هم در رده های دوم تا پنجم قرار گرفته اند.


 


بر اساس این گزارش، سهام این خوروساز از زمان عرضه اولیه در سال۲۰۱۰، بیش از ۱۴۰ برابر ( ۱۴۰۰۰ درصد) افزایش یافته و انتظار می رود با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت مثبت باقی بماند.


 


تسلا پیشتر در اول ژوئن (مرداد) با پشت سر گذاشتن تویوتا به با ارزش ترین برند خودروسازی جهان تبدیل شده بود و اکنون شمار زیادی از کسانی که سهام این شرکت را در عرضه اولیه آن خریده بودند میلیونر شده اند.


 


علاوه بر تسلا به لطف ارزش سهام شرکت اسپیس ایکس نیز که رشد محسوسی در ماه های اخیر داشته، ماسک طی یک سال اخیر بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار به ثروت افزوده است.


 


گروه تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید خودروهای خودران و الکتریکی فعال است که در ژوئیه ۲۰۰۳ تاسیس شد. طبق اعلام بلومبرگ  در حال حاضر جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون با بیش از ۱۸۴ میلیارد دلار ثروت، دومین فرد ثروتمند آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر در رده های دوم تا پنجم ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته اند.

برچسب ها:

بلومبرگ ،تسلا ،ایلام ماسک