16:24 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
توضیح معاون وزیر درباره بدهی ۲ میلیون یورویی به شستا و عرضه اولیه سرخابی ها

1399/10/14 09:16

توضیح معاون وزیر درباره بدهی ۲ میلیون یورویی به شستا و عرضه اولیه سرخابی ها

نماد برتر- معاون وزیر ورزش درباره آخرین اقدامات برای عرضه اولیه سهام پرسپولیس و استقلال و توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس بابت بدهی ۲ میلیون یورویی به شستا توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر،  مهدی علی‌نژاد در حاشیه انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرط سنی برای نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: شرط سنی از تاکیدات فیفا بود که نه سقف و نه کف در این مورد وجود نداشته باشد. فدراسیون فوتبال موسسه‌ای‌ غیر دولتی با شخصیت حقوقی مستقل است که طبق قوانین فعالیت می‌کند. ریاست فدراسیون یک شغل است و بازنشسته‌ها حق حضور ندارند اما برای عضویت در هیات رئیسه که یک کار موقت است این ظرفیت دیده شده است و اشکالی ندارد.


 


وی در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال توضیح داد: چهارشنبه گذشته مجمع باشگاه پرسپولیس را برگزار کردیم و صورت‌های مالی باشگاه به تصویب مجمع رسید و اقدامات مربوطه حسابرسی شد. طی چند روز آینده با همکاری باشگاه و شرکت مشاور پذیرش در بازار سرمایه، اسنداد مربوطه ارائه خواهد شد و از آنجا مسئولان فرابورس و بورس تصمیم‌گیری خواهند کرد. امروز هم مجمع باشگاه استقلال برگزار و اسناد و صورت‌های مالی باشگاه هم تصویب می شود و بعد از آن اقدامات بعدی برای پذیرش این باشگاه در فرابورس انجام خواهد شد.


 


این مقام مسئول ادامه داد: در باشگاه پرسپولیس اقدام مربوط به افزایش سرمایه انجام شده و دو زیر مجموعه‌ در حدود 700 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده و درباره استقلال هم افزایش سرمایه پس از حسابرسی انجام و به هیات واگذاری اعلام می‌شود. تقریباً یک تا دو هفته دیگر بیشتر امور مربوط به دو باشگاه در وزارت ورزش اتمام یافته و بقیه امور در اختیار حوزه خصوصی‌سازی و  فرابورس خواهد بود.


 


علی‌نژاد درخصوص توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس توسط شستا و اینکه وزارت ورزش تا پایان سال از این شرکت فرصت خواسته، عنوان کرد: شستا بابت طلب 2 میلیون یورویی‌ از فدراسیون فوتبال به مرجع قضایی شکایت کرده است. از طرف فدراسیون تاکنون 16 میلیارد تومان پرداخت شده است. این پول بصورت خرد‌ خرد در حال پرداخت بوده ولی شستا به دلیل اقدامات قانونی به دستگاه قضا مراجعه کرده است. مذاکراتی شده تا اقدامات بعدی فعلا متوقف شود تا توافق جدیدی شکل بگیرد و نهایتا تا چند ماه آینده طلب باقی‌مانده شستا پرداخت شود، قطعا فدراسیون فوتبال موظف است بدهی‌ را پرداخت کند.


 


وی درباره توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس نیز اضافه کرد: ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دراختیار این دو باشگاه است اما سند مالکیت به نام فدراسیون بوده و شستا هم به دنبال اسنادی بوده  که متعلق به فدراسیون فوتبال باشد. این موضوع با گفت‌وگو حل خواهد شد.