09:05 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نحوه رجیستری غیرحضوری تلفن همراه مسافر اعلام شد

1399/10/04 08:31

معاون فنی گمرک:

نحوه رجیستری غیرحضوری تلفن همراه مسافر اعلام شد

نماد برتر- معاون فنی گمرک درباره نحوه رجیستری تلفن همراه مسافران به صورت غیر حضوری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، مهرداد جمال ارونقی درباره نحوه رجیستری تلفن همراه به صورت غیرحضوری به فارس گفت:‌ متصدیان گمرکات ورودی مکلف هستتند، ضمن رویت گوشی تلفن همراه مسافران با استفاده از دستگاه بارکدخوان نسبت به ورود اطلاعات کد ملی‏،‌ کدفراگیر مسافر، شماره گذرنامه،‌ شماره ‏یا شماره های IMEI گوشی تلفن همراه اقدام کنند.


 


وی افزود: هنگام ورود مسافر ارائه سیم کارت به نام مسافر الزامی نیست و این امکان فراهم شده مسافران در سامانه merchant نسبت به ثبت اطلاعات تلفن همراه اقدام کنند.


 


این معاون ادامه داد: گمرکات ورودی از الزام مسافرین جهت خرید و ارائه سیم کارت برای رجیستری کردن گوشی در مبادی ورودی جدا خودداری کنند. ورود اطلاعات طی یک دقیقه قابل انجام بوده و با نظارت مستمر بر روند انجام امور،ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن رعایت کلیه دستورات بهداشتی در راستای قطع زنجیره کرونا،هیچگونه ایستایی از جانب گمرک برای مسافران ایجاد نشود.


 


ارونقی گفت: پس از درج اطلاعات اولیه تلفن همراه توسط همکاران، مسافرین می توانند، سایر اطلاعات تکمیلی و پرداخت حقوق ورودی را بصورت غیرحضوری از طریق آدرس epl.irca.gov.ir/imeiregister  ظرف یک ماه از تاریخ ورود انجام دهند.برای کسانی که موفق به ثبت اطلاعات نشده‌اند از 10 ماه جاری به مدت یک ماه این امکان فراهم می شود که از طریق سایت ذکر شده اقدام کنند.


 


وی افزود: با شماره گیری کد دستوری #06#* حتی بدون زدن کلید تماس هم می توان کد IMEI گوشی را دریافت کرد و مطابقت داد.در صورت بروز هرگونه مشکل،امکان پیگیری مراتب از طریق میز خدمت الکترونیک به آدرس  help.irica.ir و شماره تلفن مرکز تماس 43891‏-021  فراهم است.