15:17 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
وضعیت تراز ارزی بانک ملت و افزایش سرمایه از سود + عرضه اولیه دو زیرمجموعه

1399/09/22 13:15

مدیرامور مالی خبر داد:

وضعیت تراز ارزی بانک ملت و افزایش سرمایه از سود + عرضه اولیه دو زیرمجموعه

نماد برتر- مدیرامور مالی بانک ملت ضمن اشاره به تراز ارزی و افزایش سرمایه از محل سود انباشته اندوخته های ارزی از برنامه ریزی برای ورود دو زیرمجموعه به بورس تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، کاظم چاوشی درخصوص تراز ارزی بانک ملت و برنامه های این بزرگ بورسی به همفکران گفت: تراز ارزی بانک از لحاظ دلاری و یورویی نسبت به سال گذشته کاملاً متفاوت است چراکه طی سال جاری یورو نسبت به دلار تقویت شده است. تراز دلاری بانک ملت 7.2 میلیارد دلار بوده اما چون اغلب دارایی های ارزی بانک یورویی است این رقم نسبت به سال گذشته بهبود یافته و به 7.5 میلیارد یورو افزایش یافته است.


 


وی افزود: با توجه به شرایط موجود بخشی از دارایی های ارزی بانک در دسترس نیست که بعد از گشایش های ارزی طبق اصول حسابداری تسعیر می شود و حدود 4 میلیارد یورو قابل تسعیر است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


 


این مقام مسئول درخصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته اندوخته های ارزی توضیح داد: کارهای بانک برای این افزایش سرمایه انجام شده اما برای اینکه بتوانیم درصد افزایش سرمایه را افزایش دهیم منتظر گزارش میان دوره ای حسابرسی شده هستیم. درحال حاضر حسابرس نظر را داده اما اختلاف نظر داریم و منتظر هستیم صورت های مالی حسابرسی شده میان دوره ای منتشر شود تا درصد افزایش سرمایه را بالا ببریم.


 


چاوشی درباره نرخ تسعیر عنوان کرد: نرخ تسعیر یورویی و دلاری 12900 و 11000 تومان است اما باتوجه به نگاهی که در بودجه سال آینده وجود دارد انتظار می رود نرخ مذکور در پایان دوره، بالاتر از نرخ میان دوره باشد.


 


وی به برنامه ریزی بانک ملت برای ورود دو زیرمجموعه به بورس خبر داد و گفت: گروه مالی ملت در حال طی مراحل پذیرش در بورس است و بسیاری از امور انجام شده است. همچنین سرمایه گذاری معین آتیه خواهان از زیرمجموعه های هلدینگ مالی بانک ملت که سبد بسیار خوبی از سهام بورسی در اختیار دارد نیز درحال طی مراحل پذیرش در بورس است. بانک ملت در تلاش است طی سال جاری هر دو شرکت وارد بورس شوند.


 


مدیرامور مالی بانک ملت درخصوص گلایه سهامداران از عدم رشد قیمت سهام این بانک تاکید کرد: سهام بانک ملت دارای نقدشوندگی بالا است و یکی از دلایل سرعت پایین رشد قیمت سهام نیز همین است. از سویی دیگر هر زمان که قیمت سهام بالا می رود به دلیل ویژگی نقدشوندگی سهام شاهد فروش های زیادی هستیم. بانکه همه تلاش را برای رشد قیمت سهام می کند اما سایر سهامداران حقوقی هم باید همکاری کنند و در زمان رشد قیمت سهام اقدام به عرضه های پرحجم نکنند.


 


چاوشی با بیان اینکه سهام بانک ملت همراه با موج های سینوسی قیمت نیست بلکه سهام با ثباتی است، گفت: هرچند این یکنواختی برخی را اذیت می کند و فرصت سودهای کوتاه مدت را ایجاد نمی کند اما فراموش نکنید این سهم بنیادی و بلند مدت است که همیشه با نگاه بلند مدت بازدهی های بسیار خوبی را برای سهامداران به همراه داشته است.