02:24 | چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
اثر تصمیمات صحیح سازمان بورس در سیگنال دهی مثبت و بازگشت روند معاملات

1399/09/16 18:51

تحلیلگر بازار سرمایه اعلام کرد :

اثر تصمیمات صحیح سازمان بورس در سیگنال دهی مثبت و بازگشت روند معاملات

نماد برتر- تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب توسط سازمان بورس گفت: اقدامات صحیح به بازار سیگنال می دهد که بورس، فدای منافع سیاسی نشده و به شرایط قبل برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، علی مروی با بیان اینکه برای حفظ اعتماد بازار پیشنهاداتی که در گذشته مطرح شد، کماکان موضوعیت دارند به مهر گفت: سازمان بورس و وزارت اقتصاد باید کمترین میزان دخالت را در بازار سرمایه داشته باشند. ضمن اینکه تمامی بازیگران حقیقی و حقوقی نباید در فرآیند اجباری خرید سهام باشند تا صف خرید یا فروشی تشکیل شود. ضوابط رگولاتوری نیز باید به نحو مناسبی انتخاب شود نه اینکه مانند حذف حجم مبنا یا دامنه نوسان برای بازار دردسر ساز شوند.


 


وی افزود: از سوی دیگر باید مدیریت در بازار به گونه‌ای باشد که انحصارها در مواردی همچون سبدگردانی یا کارگزاری‌ها برداشته شود. سازمان بورس شیوه نامطلوبی را در ارتباط با بازارگردانی به نمایش گذاشت که باید اصلاح شود چراکه نحوه سیاستگذاری و برخورد در برابر بازارگردانی اصلاً قابل دفاع نبوده و مانعی برای شکل گیری بازارگردانی مناسب است.


 


این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: انجام چنین اقداماتی می‌تواند به فعالان بازار این سیگنال را بدهد که قرار نیست بورس فدای منافع سیاسی شود ضمن اینکه عدم شفافیت‌ ها همچون بسته شدن نمادهایی که بعضاً دست اندرکاران بورس در آن ذی نفع هستند نیز به صلاح نیست و روند شفاف بازار را دچار اختلال می‌کند.


 


مروی عنوان کرد: در شرایط کنونی عطش خرید آنچنانی وجود ندارد و این میزان استقبال هم قابل پیش‌بینی بوده بنابراین اگر مداخلات سیاسی برداشته شود، بازار به شرایط رو به رشد قبل بازخواهد گشت. ضمن اینکه بخشی از رشد بازار نیز به بعد از سال جدید موکول می‌شود براین اساس، انتظار رشد اسمی را در بازار داریم. بحث شکل گیری حباب منتفی است مگر در مورد برخی سهام خاص که داستان آنها متفاوت است و نمی‌توان شرایط آنها را به کل بازار تعمیم داد.