09:32 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تولید انبوه شاهین آغاز شد / زمان عرضه کراس اوور جدید به بازار

1399/09/16 14:06

مدیرعامل سایپا:

تولید انبوه شاهین آغاز شد / زمان عرضه کراس اوور جدید به بازار

نماد برتر- مدیرعامل سایپا از آغاز تولید انبوه محصول جدید شاهین و عرضه کراس‌اوور پلتفرم SP۱۰۰ در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: همزمان خودروهای ثبت نامی را در زمان مقرر تحویل خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، جواد سلیمانی همزمان با بازدید از خط تولید نخستین محصول پلتفرم SP100 سایپا اظهار داشت: تیراژ تولید روزانه شاهین در این خط تولید از ۵ دستگاه آغاز و به مرور افزایش پیدا خواهد کرد. همزمان با آغاز تولید انبوه این محصول جدید، خودروهای ثبت نامی مشتریان را در زمان مقرر تحویل خواهیم داد.


 


وی به طی شدن مراحل نهائی صدور مجوزهای لازم برای ورود شاهین به بازار نیز اشاره کرد و افزود: مجوزهای مربوط به شماره گذاری در مسیر انجام اداری است و امید می رود تا پایان این ماه مجوزهای لازم داده شود.


 


این مقام مسئول درخصوص وضعیت کیفی خودرو شاهین توضیح داد: از نظر کیفی، برنامه‌ریزی های جامع و متعددی انجام شده و در مقایسه با خودروهایی مثل L90 و سراتو قابلیت رقابت کیفی دارد. از نظر نمرات منفی که در ارزیابی کیفی خودروها در نظر گرفته می شود، شاهین در برخی شاخص‌ها نسبت به سراتو شرایط بهتری دارد.


 


سلیمانی در خصوص فاز توسعه ای محصولات پلتفرم SP100 نیز عنوان کرد: برنامه ریزی شده محصول کراس‌اوور این پلتفرم که آریا نام دارد در نیمه نخست سال آینده تولید و وارد بازار شود. ضمن اینکه شاهین اتومات نیز در مرحله نمونه‌سازی است و کالیبراسیون آن در حال انجام است.