19:33 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی اثر مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در بازار ارز و سکه

1399/09/12 10:36

نماینده سابق مجلس اعلام کرد:

پیش بینی اثر مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در بازار ارز و سکه

نماد برتر- نماینده سابق مجلس پیش بینی کرد مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط مجلس منجر به افزایش قیمت دلار و سکه شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمدرضا بادامچی درباره آثار اقتصادی مصوبه طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط مجلس به ایرنا گفت: تصویب این طرح نه تنها موجب رشد قیمت ارز و سکه می‌شود بلکه نگرش خوش‌بینانه حل مشکلات را به تاخیر می‌اندازد.


 


وی افزود: پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست ترامپ و زمزمه‌های بازگشت آمریکا به برجام و کاهش تحریم ها، بسیاری از دشمنان همچون رژیم صهیونیستی و عربستان که خواهان لغو برجام هستند، دست به کار شدند. اما متاسفانه قانون‌گذاران و نمایندگان مجلس به جای اینکه فضا را آرام کرده و شرایط اقتصادی که فشار مضاعفی را به مردم تحمیل کرده را تعدیل و فضای مذاکرات را فراهم کنند، سعی در لغو برجام دارند.


 


بادامچی ادامه داد: در شرایط تحریمی که حتی نمی‌توان مطالبات فروش نفت و صادرات را از سایر کشورها گرفت، چطور می‌توان انتظار داشت بر مشکلات مالی غلبه کرد؟ تصویب طرح لغو تحریم‌ها ، نگرش خوشبینانه و روزنه‌های امید دریافت مطالبات و حل مشکلات را از بین می‌برد و نه تنها شاهد افزایش نرخ ارز خواهیم بود بلکه بهای سکه و طلا نیز افزایشی خواهد بود.