09:19 | پنجشنبه 30 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
تولید نفت اوپک با افزایش به ۲۵ میلیون بشکه رسید/ بهبود اوضاع ایران و وونزوئلا

1399/09/12 05:31

در ماه میلادی قبل :

تولید نفت اوپک با افزایش به ۲۵ میلیون بشکه رسید/ بهبود اوضاع ایران و وونزوئلا

نماد برتر- تولید ماه گذشته نفت اوپک تحت تاثیر سرعت لیبی به بیش از ۲۵ میلیون بشکه در روز رسید و برای پنجمین ماه متوالی صعودی شد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، رویترز در گزارشی اعلام کرد: طبق نظرسنجی ، اوپک در نوامبر ( آبان) روزانه بالغ بر ۲۵ میلیون بشکه نفت تولید کرده که ۷۵۰ هزار بشکه در مقایسه با اکتبر (مهر) افزایش داشته است.


 


براساس این گزارش، پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید در ماه گذشته ۱۰۲ درصد بود اما لیبی که از مشارکت در پیمان کاهش تولید اوپک پلاس معاف بود، تولید را به سرعت بهبود بخشید. به طوری که این افزایش تولید برای اوپک که در تلاش برای محدودیت عرضه در بحبوحه شیوع کرونا و تقاضای ضعیف برای نفت بود، چالش برانگیز شده است.


 


در این میان، ایران و ونزوئلا دو عضو دیگر معاف از مشارکت در توافق کاهش تولید اوپک، ماه گذشته اندکی افزایش تولید داشته اند.


 


تولید امارات ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که بزرگترین افزایش در میان تولیدکنندگان مشارکت کننده در این توافق بود.با این حال همچنان کمتر از سهمیه تعیین شده، تولید کرد. نیجریه در پی تعطیلی ناخواسته ناشی از انفجار خطوط لوله بیشترین کاهش تولید را داشت. عراق هم اندکی کاهش داشت اما تولید عربستان و کویت نسبت به اکتبر تغییر چندانی نداشت.


 


اعضای اوپک در نشست اخیر درباره ضرورت تمدید محدودیت عرضه کنونی به مدت سه ماه از ژانویه (دی)به توافق رسیدند اما اختلاف نظر در میان اعضا باعث شد، نشست رسمی وزرای اوپک پلاس برای نهایی کردن سیاست تولید سال ۲۰۲۱ به پنج شنبه موکول شود.


 


اوپک پلاس قصد دارد محدودیت تولید را از ژانویه به حدود دو میلیون بشکه در روز تسهیل کند اما با توجه به ضعیف شدن تقاضا تحت تاثیر موج دوم کرونا و اعمال قرنطینه،کزینه تداوم کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه در روز معادل هشت درصد از تقاضای جهانی در ماه های نخست سال ۲۰۲۱ را بررسی می کند.

برچسب ها:

نفت اوپک ،نفت ،قیمت نفت