02:26 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ضرر ناشی از اشکال برخی کارگزاری ها در عدم اعمال تغییرات روزانه دامنه نوسان

1399/09/11 10:19

سهامدار حقیقی اعلام کرد:

ضرر ناشی از اشکال برخی کارگزاری ها در عدم اعمال تغییرات روزانه دامنه نوسان

نماد برتر- سهامدار حقیقی با اشاره به عدم اعمال تغییرات روزانه دامنه نوسان برخی نمادها در سامانه چند کارگزاری ، گفت: اصلاح سیستم ها باید روزانه انجام تا از ضررهای شدید سهامداران جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محسن ذوالفقاری با بیان اینکه مشکلات سامانه معاملاتی کارگزاری ها تمامی ندارد اعلام کرد: با وجود تاکید مسئولان بورس تهران مبنی بر الزام اصلاح سیستم نرم افزاری کارگزاری ها ، متاسفانه هنوز بسیاری از مشکلات پا برجا هستند.


 


وی ادامه داد: از مشکلات صفحه کلیدها گرفته تا ویرایش و حذف سفارشات و اخیرا عدم بروزرسانی دامنه نوسان نمادها بر دغدغه سهامداران می افزاید. به عنوان مثال نمادهای "زدشت و زمگسا" در این هفته با دامنه نوسان ۱۰ درصدی معامله می شوند اما در برخی کارگزاری ها آستانه فردا و حداقل و حداکثر قیمت روز معاملاتی بعد را پنج درصد محاسبه می کند.


 


این فعال بازار سرمایه افزود: به دلیل اعلام مدیریت بازار مبنی بر کاهش دامنه نوسان نمادهای "زبینا ، زشگزا زقیام و ..." به پنج درصد، نقص کارگزاری موجب شد نمادهای "زدشت و زمگسا" که کماکان با دامنه 10 درصدی معامله می شوند نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با ریزش 10 تا 20 درصدی قیمت سهام مواجه شوند.


 


ذوالفقاری تاکید کرد : لذا ضروری است کارگزاری ها روزانه و بیش از بیش در اصلاح سیستم معاملات همت بیشتری داشته باشند تا از ضررهای شدیدتر سهامداران جلوگیری شود. همچنین سهامداران باید اطلاعیه های سازمان بورس را مبنای تصمیم گیری قرار داده و هر نماد را شخصاً محاسبه و نهایتاً وارد معامله شوند.