07:01 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
چراغ سبز حقوقی‌ها در نمادهای بانکی

1399/09/10 16:09

«وپست» در لیست خرید قرار گرفت؛

چراغ سبز حقوقی‌ها در نمادهای بانکی

نماد برتر- این روزها که اندکی فضای رشد بر بازار سهام حاکم شده، بسیاری از نگاه‌ها به تحرکات حقوقی‌ها است.


به گزارش نماد برتر، در روزهایی که وضعیت بازارهای جهانی سبز است، بازار سرمایه کشور نیز تمایل به رشد از خود نشان می‌دهد. در همین راستا، شاخص کل بورس تهران امروز رشد 38656 واحد داشت و جایگاه خود را از میانه کانال یک میلیون و 400 هزار واحد بالاتر برد.



بررسی‌ها حاکی از آن است که شاخص کل در حال عبور از کانال بلند مدت است و عرضه‌ها و حجم بالای معاملات نشان از تایید همین موضوع دارد. معاملات دو روز پایانی هفته می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد.



در معاملات امروز، قیمت پایانی 643 نماد معاملاتی با رشد همراه بود اما؛ سهامداران 210 شرکت با افت ارزش سهام خود مواجه شدند.



بیشترین رشد قیمت در نماد «مرقام» با افزایش 12 درصدی، رقم خورد و نماد نه چندان دلچسب «غگز» با کاهش 13 درصد رکورددار افت قیمت بود.



طی معاملات دهمین روز آذر ماه، سهامداران حقوقی در نمادهای «وبصادر»، «شپنا» و «وبملت» بیشترین برآیند ورود را داشتند و میل به خرید بالایی در این نمادها از خود نشان دادند. در فهرست ورود حقوقی‌ها، «وساپا» و «وپست» نیز به چشم می‌خورد.



در آن سوی معاملات، حقوقی‌ها بیش از آن که در نمادهای «وتجارت»، «خودرو» و «فولاد» خریدار باشند، در قامت فروشنده ظاهر شدند.