23:19 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
کاهش قیمت نفت در معاملات امروز و رشد میانگین ماهانه

1399/09/10 15:11

کاهش قیمت نفت در معاملات امروز و رشد میانگین ماهانه

نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در آستانه نشست اعضای اوپک با روند کاهشی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، قیمت نفت در معاملات امروز در بازارهای جهانی با افت ۴۲ سنتی همراه شد و هر بشکه نفت برنت به ۴۷ دلار و ۸۴ سنت رسید.


 


قیمت نفت وست تگزاس نیز با کاهش ۱ درصدی به ۴۷ دلار و ۷۲ سنت رسید .


 


این در حالی است که، قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس در یک ماهه گذشته، روندی افزایشی را به ثبت رسانده اند و در پی خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی یک ماه گذشته را با رشد میانگین ۲۰ درصدی سپری کرده اند که بیشترین میزان رشد قیمت ماهانه از ماه می تاکنون است.


 


تحلیلگران و معامله گران همچنین انتظار دارند اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس افزایش تولید برنامه ریزی شده در ابتدای سال ۲۰۲۱ را به دلیل موج دوم شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن تقاضای جهانی برای سوخت، به تاخیر بیاندازند.


 


اعضای اوپک در حال حاضر با محدودیت تولید ۷.۷ میلیون بشکه ای در روز در حال ادامه فعالیت هستند در حالی که به نظر می رسد در جلسه این هفته، تصمیمات جدیدی در خصوص میزان تولیدات اخذ شود.


 


به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس، اگرچه سناریوی مقدماتی این بانک بر مبنای تاخیر سه ماهه افزایش تولید اوپک پلاس برای جلوگیری از اشباع عرضه بازار جهانی است اما به نظر می رسد همه تولیدکنندگان با این موضوع موافق نیستند. عدم تمدید محدودیت عرضه فعلی باعث خواهد شد قیمت معاملات نفت پنج دلار در هر بشکه سقوط کند.

برچسب ها:

قیمت نفت ،نفت ،معاملات نفت