23:23 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
بانکها دست کارآفرینان را بگیرند

1399/09/02 12:24

بانکها دست کارآفرینان را بگیرند

نماد برتر- یک فعال حوزه کار بر لزوم فراهم کردن بستر کسب و کار برای کارآفرینان تاکید کرد و گفت: باید قدر کسانی که سرمایه های خود را به عشق وطن در تولید به کار گرفته اند، بدانیم.

به گزارش نماد برتر، رحمت اله پورموسی،  تسهیل شرایط کسب و کار و حمایت از کارآفرینان کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیشتر کارآفرینانی که وارد فعالیتهای کارآفرینانه می شوند، ریسک این کار را می پذیرند اما به دلیل عدم حمایت مالی، وجود قوانین دست و پاگیر، عدم صدور مجوز کسب و کار یا طولانی شدن فرایند آن، سرمایه خود را از دست می دهند و کم کم دلسرد می شوند در حالی که باید کارآفرینان را هم به لحاظ مالی و مالیاتی و هم تامین مواد اولیه حمایت کنیم تا آنها سرپا بمانند و تولید داخل رونق بگیرد.


 


شرایط کار را برای کارآفرینان آسان کنیم


 


وی با بیان اینکه بانکها باید دست کارآفرینان را بگیرند، ادامه داد: در تمام کشورها بانکها در سود و زیان تولیدکننده و کارآفرین شریکند و ضرر و زیان یا سود و منفعت آنها را متعلق به خود می دانند ولی ما با بروکراسی های اداری کارآفرینان را از کار دلسرد می کنیم و با موانع مختلف سد راهشان می شویم. کسانی که سرمایه هایشان را در تولید به کار گرفته اند به عشق وطن می خواهند کارآفرینی کنند بنابر این باید قدر آنها را بدانیم و شرایط کسب و کار را برایشان آسان کنیم.


 


این فعال حوزه کار با تاکید بر حمایت همه جانبه از کارآفرینان و رفع موانع و مشکلات پیش روی آنها، حمایتهای مالیاتی و اعطای تسهیلات بانکی را در این زمینه موثر خواند.


 


حفظ امنیت شغلی کارگران با فعالیت کارخانه ها


 


پورموسی گفت:در شرایطی که کارآفرینان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند نباید وقتی به مشکل برخوردند یا اقساط بانکی آنها عقب افتاد کارخانه ها بسته شوند و بانکها با حکم قضایی آن را به مصادره خود درآورند چون با بسته شدن کارخانه ها، خط تولید تعطیل و کارگران بیکار می شوند، معیشت یک خانواده و امنیت شغلی کارگر به خطر می افتد و سرمایه کارآفرینان و تولیدکنندگان از بین می رود.


 


وی با اشاره به اقدامات موثر قوه قضاییه در جلوگیری از بسته شدن کارخانه های دارای بدهی بانکی، گفت: با تلاش دولت و قوه قضاییه کارخانه هایی که در بحث بدهی بانکی مدتهای مدید تعطیل شده و کارگرانشان بیکار شده بودند مجددا به چرخه تولید برگشته و با باز شدن این کارخانه ها امید در دل کارگران زنده شده است.


 


به اعتقاد این فعال حوزه کار باید به سمت و سویی برویم که همه دستگاهها پای کار بیایند و نگذارند تولید متوقف شود تا با احیای دوباره کارخانه ها، رونق هرچه بیشتر تولید و بهبود وضع معیشت کارگران را شاهد باشیم.