07:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آمریکا معافیت خرید برق عراق از ایران را برای ۴۵ روز دیگر تمدید کرد

1399/09/01 11:12

آمریکا معافیت خرید برق عراق از ایران را برای ۴۵ روز دیگر تمدید کرد

نماد برتر- وزارت خارجه آمریکا ، معافیت واردات برق عراق از ایران را برای ۴۵ روز دیگر تمدید کرد که از فردا یکشنبه اعمال می شود .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، وزارت خارجه آمریکا ، معافیت‌های عراق از تحریم‌های ایران را برای 45 روز دیگر تمدید کرد و به بغداد اجازه داد همچنان به خرید برق از تهران ادامه دهد.


 


براساس این گزارش ، مورگان اورتگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وزیرخارجه امریکا معافیت‌های تحریمی عراق برای انجام مبادلات مالی مربوط به واردات برق از ایران را تمدید کرده است. این معافیت‌ها به عراق اطمینان می‌دهد که می‌تواند کمبودهای کوتاه مدت در زمینه انرژی را جبران کند ولی در عین حال باید وابستگی به واردات انرژی از ایران را کاهش دهد.


 


معافیت‌های 60 روزه قبلی عراق از تحریم‌های ایران ، فردا یکشنبه 22 نوامبر به پایان می‌رسد. عراق برای تامین برق مورد نیاز به شدت به واردات وابسته است. وزارت خارجه آمریکا تمدید معافیت‌های تحریمی عراق را نشانه‌ای از موفقیت دیپلماتیک بین واشنگتن و بغداد ارزیابی کرده است.


 


بغداد و واشنگتن در جریان سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به آمریکا در ماه اوت چندین قرارداد انرژی به امضا رساندند. وزارت برق عراق قراردادهایی را با چندین شرکت آمریکایی به ارزش 8 میلیارد دلار امضا کرده است.